تشکیل شرکت مشترک در چهارمحال و بختیاری برای تکثیر بچه‌ماهی مقاوم انجام می‌شود

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: تشکیل یک شرکت مشترک در چهارمحال و بختیاری، برای تکثیر بچه‌ماهی مقاوم به جهت کاهش تلفات در مزارع پرورش ماهی، در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مسعود ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این مرکز علمی در اولین رویداد ملی و استارت‌آپ طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهی‌های سردابی به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اهمیت زنجیره ارزش محصولات تولیدی بر همه روشن است، اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری، توسعه دو زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردابی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی در چهار دهه گذشته در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، خدمات ارزشمندی به کشور داشته است؛ نمونه بارز آن پژوهشگاه رویان است که در خصوص درمان ناباروری و درمان‌های سلولی فعالیت می‌کند و این دانش به ثروت و اشتغال برای ایران اسلامی تبدیل شده است.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان چهارمحال و بختیاری در خصوص ماهیان سردابی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به حوزه شیلات، ورود کرده و اکنون در استان بوشهر در حوزه پرورش بچه‌ماهی فعالیت دارد، همچنین تولید واکسن آبزیان نیز در همین حوزه انجام شد.

معاون جهاد دانشگاهی از تشکیل یک شرکت مشترک در چهارمحال و بختیاری برای تکثیر بچه ماهی مقاوم خبر داد و گفت: تشکیل یک شرکت مشترک در چهارمحال و بختیاری برای تکثیر بچه ماهی مقاوم، به جهت اینکه تلفات در مزارع پرورش ماهی کاهش پیدا کند، در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا از شرکت‌های خصوصی برای اشتراک‌گذاری دانش فنی جهاد دانشگاهی و تأسیس شرکت‌های مشترک، دعوت می‌کنیم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به قانون اعتبار مالیاتی، گفت: بخش خصوصی قادر است تا سقف 20 درصد از مالیات پرداختی خود را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی، در اختیار دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌ها قرار دهد که نتایج این تحقیقات، موجب افزایش ارزش افزوده شرکت می‌شود.

خبرنگار: زهرا آقابابایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =