رشد کمی و کیفی اردوهای جهادی / ۱۲۰ هزار دانشجو در تابستان به مناطق محروم اعزام می‌شوند

معاون جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اعزام ۱۲۰ هزار دانشجوی جهادگر به مناطق محروم خبر داد.

رضا غلام‌زاده معاون جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه اردوهای جهادی_دانشجویی در تابستان ۱۴۰۳ نیز همانند چند سال اخیر با عنوان «عهد خدمت» برگزار می‌شوند، اظهار کرد: ما به دنبال افزایش رشد کمی و کیفی برگزاری اردوهای جهادی در ایام تابستان هستیم.

بیشتر بخوانید:

گردان سفیدپوش‌ها در پاکدشت

وی با بیان اینکه تابستان امسال حدود ۱۲۰ هزار دانشجوی جهادی به مناطق محروم (مناطق هدف) اعزام می‌شود؛ گفت: این رقم تقریبا دو برابر تابستان سال ۱۴۰۲ است. البته ما صرفا به دنبال افزایش کمی و تعداد اردوهای جهادی نیستم. بلکه هدف گذاری دقیق و حساب شده برای توسعه منطقه اهمیت بیشتری دارد.

غلام‌زاده درباره نوع فعالیت گروه‌های جهادی_دانشجویی در تابستان عنوان کرد: بیشتر فعالیت‌ها در حوزه‌های عمرانی، آبادانی و آموزشی است. البته چند سالی است که گروه‌های جهادی در حوزه سلامت نیز فعالیت‌های بسیار تاثیر گذاری دارند. دانشجویان علوم پزشکی استقبال گسترده‌ای برای حضور در این اردوها دارند.

معاون جهادی سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی مراسم پیاده روی اربعین، بازه زمانی اعزام گروه‌های جهادی در تابستان امسال تا حدودی فشرده شد؛ چرا بسیاری از این دانشجویان جهادی قصد دارند به عنوان خادم نیز در موکب‌های دانشجویی سیار یا موکب‌های داخل کشور یا موکب‌های مستقر در مسیر پیاده روی در کربلا خدمت کنند.

گفتنی است، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان بسیج دانشجویی حدود ۸۲ هزار دانشجوی جهادگر از دانشگاه‌های سراسر کشور سال گذشته ۱۴۰۲ به مناطق محروم و حاشیه شهرها اعزام شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =