پزشکیان: دولت اگر توان حل مسئله‌ای را نداشته باشد صادقانه می‌گوییم

رئیس جمهور گفت: بنای دولت جدید این است که اگر توان حل مشکل و مسئله‌ای در کشور را نداشته باشد، آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اهمیت جایگاه این سازمان در نظام اجرایی کشور، سازمان برنامه و بودجه را مغز متفکر نظام اجرایی کشور دانست که در صورت کارآمدی گره گشای مشکلات کشور خواهد بود و در صورت عدم کارآمدی بر مشکلات کشور خواهد افزود.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان: همه ظرفیت‌ها برای تولید برق به کار گرفته شود

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحول در روش عملکرد و فعالیت این سازمان،در توصیف چشم‌انداز کشور گفت: بدنبال شرایطی هستیم که در آن ایران رتبه برتری در میان کشورهای دیگر کسب کرده، فقر، جهل و تحقیر در جامعه نباشد و آزادگی، شرافت و انسانیت حکم‌فرما شود و رسیدن به این جایگاه که لیاقت آن را داریم،مستلزم تغییر نگاه‌ها و ابتکار در راه حل‌ها است.
رئیس‌جمهور عملی نشدن وعده‌ها و یکسان نبودن قول و عمل مسئولان را موجب نارضایتی مردم از آنان دانست و تصریح کرد: بنای دولت جدید این است که اگر توان حل مشکل و مسئله‌ای در کشور را نداشته باشد، آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه اگر در کشور عده‌ای با سختی زندگی می‌کنند ناشی از عملکردهای نادرست و غلط برخی مدیران است، افزود: بنده به هیچ وجه در اظهارات و سخنانم در جریان انتخابات به مردم وعده دروغ و تعهد غیرقابل اجرا نداده‌ام. چرا که معتقدم هیچ فریضه‌ای در نزد خدای متعال از پایبندی به قول و عهد بالاتر نیست و شیرینی صداقت با مردم از رفتار و گفتار منافقانه و دروغگویانه بیشتر است،بنابراین اگر تعهد و قولی به مردم دادیم باید تا پای جان برای عمل به آن تلاش کنیم.

وی نداشتن دانش کافی برای یافتن راه حل مشکلات،کنار زدن افراد توانمند و باانگیزه و عدم صداقت با مردم را از اصلی ترین موانع رفع مشکلات کشور دانست و خطاب به مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، تصریح کرد: معتقدم شما با نگاهی نو و روشی نوین خواهید توانست کشور را متحول کنید و با کار اثربخش و تأثیرگذارتان رضایت مردم را جلب کنید.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: متأسفانه مردم در شرایط فعلی از نحوه برخوردها در ادارات ما ناراضی هستند و علاوه بر مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبانند با برخورد نامناسب در ادارات به زخم آنها نمک پاشیده می‌شود.

پزشکیان تأمین رضایت مردم را رسالت اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: برای ما مهم آن است که مراجعه‌کننده با رضایت از ادارات ما خارج شود و اگر خواسته‌ای خارج از چارچوب‌های قانونی نیز داشت با روی خوش و زبان نرم از او عذرخواهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت نظارت برخط و لحظه‌ای این سازمان بر نحوه هزینه‌ بودجه دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: این سازمان همچنین موظف است متناسب با میزان درآمد کشور بودجه را تدوین و به نیازها بر اساس اولویت‌بندی پاسخگو باشد.

رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت استفاده از نیروهای جوان و نخبه و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی منظم برای ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

پزشکیان در پایان ضمن تقدیر از زحمات و خدمات داود منظور رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه و همچنین آرزوی موفقیت برای پورمحمدی رئیس جدید این سازمان در مسئولیت جدید و خطیر خود افزود: امیدواریم این صمیمیت و دوستی در میان مدیران و کارشناسان این مجموعه با رئیس جدید منجر به اعتلای هرچه بیشتر سازمان برنامه و بودجه در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور داوود منظور رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز برای مدیران و کارشناسان این سازمان به جهت میزبانی از رئیس جمهور روز بزرگ و مبارکی است، ابراز امیدواری کرد سازمان برنامه و بودجه در دوره جدید بتواند پیش از گذشته در راهبری و سکانداری توسعه کشور ایفای مسئولیت کند.

سید حمید پورمحمدی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه نیز طی سخنانی در این مراسم با تقدیر از زحمات منظور، انتخاب این سازمان به عنوان نخستین مقصد رئیس جمهور برای برگزاری آیین تکریم و معارفه را نشان دهنده عمق اعتقاد رئیس جمهور به کارشناسان عنوان کرد و افزود: در طول دولت‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مسئولی به اندازه دکتر پزشکیان به امر ارجاع امورات کشور به کارشناسان و همچنین ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید نداشته‌اند و حضور ایشان در کانون کارشناسان کشور نشانی بر وفای به عهد است.

«اعتماد به بدنه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه»، «توجه ویژه به شورای اقتصاد به عنوان قدیمی‌ترین شورای اقتصادی کشور»، «پرهیز از ایجاد شوراهای موازی برای سازمان برنامه و بودجه» و «حمایت ویژه رئیس جمهور از اولویت‌بندی‌های این سازمان برای تخصیص بودجه» از جمله درخواست‌های رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه از رئیس جمهور بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =