ممنوعیت اقامت اتباع افغانستان در آذربایجان شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مداخلات قضایی و انتظامی در راستای جلوگیری از اقامت غیرقانونی اتباع در دستور کار است‌.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد موقری در کارگروه بررسی جزییات حضور اتباع خارجی در آذربایجان شرقی، با تاکید بر برخورد با عوامل تخلف در این رابطه، یادآور شد: عمده جمعیت آماری اتباع خارجی در کشور به دلیل قرابت فرهنگی و همزبانی و همچنین هم مرزی و تردد آسان، از کشور افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای درگیری پلیس با اتباع افغانستانی در البرز چیست؟

وی بر اهمیت قانونمندی موضوع اقامت اتباع خارجی در آذربایجان شرقی تاکید و اظهار کرد: مداخلات قضایی و انتظامی در راستای جلوگیری از اقامت غیرقانونی در دستور کار است‌.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی صاحبان صنایع در به کارگیری نیروی کار خارجی، گفت: مراجع قضایی و انتظامی با جدیت تمام مسئولیت خود را در این خصوص پیگیری می‌کنند و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

موقری با اشاره به اینکه بعد از روی کارآمدن طالبان در افغانستان شرایط متفاوتی حاکم شده است، افزود: بعد از این تغییرات حاکمیتی، هجوم اقشار مختلف از اتباع این کشور به ایران بسیار قابل توجه و ملموس بود.

وی اعلام کرد: براساس مصوبات و اسناد بالادستی اقامت اتباع افغانستان حتی با وجود مجوز اقامت در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی ممنوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی به زمینه ها و مشوق های به کارگیری اتباع افغانستان در کارخانه های ایران و استان اشاره کرد و گفت: بنا به دلایل متعدد رغبت قابل توجهی از سوی مجموعه های صنعتی در جذب این افراد دیده می شود.

موقری با قدردانی از مداخلات پیشگیرانه امنیتی، انتظامی و قضایی در مدیریت موضوع فوق، اظهار کرد: اگر اقدامات و نظارت‌های دقیق و بازدارنده موثر نباشد، بدون تردید رغبت برای حضور و به کارگیری اتباع افغانستان ایجاد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر حساسیت در اقدامات پیشگیرانه، صدور و پیگیری اجرای آراء قاطع محاکم قضایی در برخورد با جرائم این حوزه را خواستار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =