بورس صنعت زمینه سواستفاده را افزایش می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران گفت: زمانی که بورس صنعت اجرایی شود، سواستفاده‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

سید محمد فدوی عضو هیئت علمی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احتمال ایجاد رانت در بورس صنعت گفت: برای جلوگیری از ایجاد رانت در بورس صنعتی قوانین نیاز به بازنگری دارند. زیرا بورس صنعت نه تنها زمینه رانت ایجاد می‌کند بلکه به علت مشکل حاکمیت کامل قانون در جامعه و عدم شایسته‌سالاری افراد در جایگاه‌های علمی شاهد این مسائل خواهیم بود. با این وجود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

فدوی اظهار کرد: بهبود وضعیت اقتصادی در حد متعادل می‌تواند از به‌ وجود آمدن رانت جلوگیری کند. زمانی که بورس صنعت اجرایی شود، سواستفاده‌ها به شدت افزایش می‌یابد. با توجه به سیستم متعادلی که سالیان سال در کشور حاکم بوده و افراد فقط از طریق آموزش عالی و با کنکور جذب می شدند، اکنون با شرط جدید بدون کنکور، افرادی که از نفوذ قدرت برخوردارند از این فرصت سواستفاده کرده و در جایگاه‌هایی که حق آن‌ها نیست، فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشکدگان هنرهای زیبا تاکید کرد: مسئولین جامعه اگر راهکاری برای حل این مشکل بیابند و راه سو استفاده از قوانین را ببندند، می‌توان امیدوار بود که به سمت موفقیت پیش برویم.

وی افزود: مسئولینی که روی کار می‌آیند اگر قرار باشد موضوعاتی را مطرح کرده و پیگیری کنند؛ اما زمان اتمام مسئولیت خویش آن موضوع بسته شود، هم چنان در خانه اول خواهیم ماند. امید است با شعار رئیس جمهور منتخب که حاکمیت قانون است، همه در برابر قانون مساوی باشیم.

گفتنی است، بورس صنعت به دو صورت پذیرش از طریق کنکور سراسری و حین تحصیل برای دانشجو انجام می‌گیرد. در این طرح دانشگاه به دانشجو اجازه می‌دهد تعدادی از دروس اختیاری را زیر نظر موسسه ای که او را بورس می‌کند، بگذراند. همچنین دانشجو می‌تواند در همان موسسه کارآموزی کند و تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با آن موسسه همکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =