خبرنگاری هنر است

استاندار مازندران در مراسم استانی گرامی‌داشت روز خبرنگار در شهرستان آمل، کار خبرنگاری را هنر دانست.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، یوسف نوری، استاندار مازندران شامگاه چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ در مراسم استانی بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه کار خبرنگاری از هر کسی بر نمی‌آید عنوان کرد: خیلی‌ها علوم ارتباطات خواندند اما نتوانستند خبرنگار شوند زیرا خبرنگاری یک هنر است و ممکن است هر فردی نتواند به این کار هنری بپردازد.

استاندار مازندران با اشاره به فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار رکن خانواده، حکومت، رسانه و مردم برای تربیت جامعه اسلامی مهم و ضروری است که اگر ارتباط این چهار عنصر با یکدیگر دقیق نباشد فلسفه تربیت جامعه اسلامی محقق نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه حکومت باید زمینه نقد را فراهم کند، افزود: آگاهی‌بخشی به مدیران از وظایف رسانه‌ها است، از این‌رو باورمندی، مردم‌پایه‌بودن و نقدپذیری از مهم‌ترین ارکان حکمرانی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سختی شغل خبرنگاری، تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماه گذشته ۱۶۵ خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند و این موضوع ما را مسئول می‌کند که به حل مشکلات این قشر و رفاه مردم بپردازیم.

استاندار مازندران با اشاره به آغاز آمایش سرزمینی این استان، گفت: در راستای الگوی استان تراز انقلاب اسلامی، بسته‌های مختلفی با مشورت بزرگان تهیه شده و در دست اقدام قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان مازندران با اشاره به اینکه امروز جنگ داده‌ها در جریان است، خطاب به برخی رسانه‌ها تصریح کرد: شما ظرفیت این را دارید که رسانه خود را تبدیل به یک بنگاه کنید و ظرفیت ایجاد ارزش افزوده در رسانه را تقویت کنید.

یوسف نوری در پاسخ به یکی از درخواست‌های خبرنگاران گفت: مرجع رسمی اطلاعات ما، مراکز دارای مجوز هستند اگر غیر از این باشد، باید در شورای تامین مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی به نشست با خبرنگاران به صورت فصلی اشاره و خاطرنشان کرد: این دیدار به عنوان نشست فصلی با شما محسوب نمی‌شود و در زمان مقرر جلسه تشکیل و موضوع جلسه نیز بررسی توسعه دریامحور است.

خبرنگار: غزاله شعبانی سرخنی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =