جزئیات برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: برنامه جاماندگان اربعین در مرکز استان، در شهرها و مراکز شهرستان‌ها و برخی از روستاهای پرجمعیت در روز اربعین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: برنامه جاماندگان اربعین در مرکز استان، در شهرها و مراکز شهرستان‌ها و برخی از روستاهای پرجمعیت در روز اربعین برگزار خواهد شد. از ساعت ۹ صبح جاماندگان اربعین در بجنورد از میدان شهید به سمت آستان مقدس امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) حرکت می‌کنند و در بقیه شهرستان ها نیز به همین شکل برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در مسیر مواکبی برپا خواهد بود و عزیزان شرکت کننده می‌توانند از مواکب و پذیرایی‌های بین راهی بهره‌مند شوند.

رفیعی گفت: همچنین برای دهه آخر صفر سخنرانی و منابر و وعظ هیئات و جلسات روضه توسط مبلغین این سازمان برگزار خواهد شد.

وی گفت: بعد از اربعین کاروان‌های زائران پیاده خراسان شمالی به سمت حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) به فواصل مختلف اعزام خواهند شد. در سال گذشته قریب به ۱۲ هزار نفر زائر پیاده از کاروان‌های مختلف خراسان شمالی به سمت مشهد مقدس عزینت می گردند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: ورودی استان از سمت دشت تا خروجی فاروج پذیرای زائران گلستانی خواهیم بود و به امید خدا کل مسیر مواکبی برپا خواهد بود و همچنین برخی از مساجد و مدارس و شهرهایی که در مسیر هستند، برنامه ریزی شده میزبان این عزیزان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ایام چهل و هشتم کاروان‌هایی از هیئت‌های مختلف به مشهد اعزام خواهند شد. هماهنگی با میزبانان شهر مشهد مقدس با جمعیت خدمت گذار و هیئت جواد الائمه (ع) انجام شده است. هیئت‌هایی که قصد دارند مشرف شوند، باید معرفی نامه‌هایی را از ادارات سازمان تبلیغات اسلامی بگیرند و در مشهد حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه شنبه ١٣ شهریور مصادف با ۲۹ صفر هیأت مذهبی خراسان شمالی در صحن قدس ساعت ۱۰ صبح به اقامه عزا در حرم مطهر امام رضا علیه السلام خواهند پرداخت.

خبرنگار: فاطمه پروین

انتهای خبر/

کد خبر: 1239428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =