رقابت‌های تنیس روی میز نوجوانان کشور در بجنورد برگزار شد

رئیس هیات تنیس روی میز خراسان شمالی گفت: مسابقات قهرمانی آزاد و دسته برتر نوجوانان کشور در خراسان شمالی با رقابت ۱۲۸ نفر در ۳۲ دسته چهارتایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، امان مراد افشین رئیس هیات تنیس روی میز خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: مسابقات قهرمانی آزاد و دسته برتر نوجوانان کشور در خراسان شمالی با رقابت ۱۲۸ نفر در ۳۲ دسته چهارتایی برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات ۱۲۸ نفر در ۳۲ گروه چهار نفره‌ای شرکت داشته که طی دو روز ۱۱ نفر آنها برای مرحله نهایی انتخاب شده‌اند. پنج نفر دیگر هم از نفرات برتر سال قبل به این مسابقات با رعایت رده سنی اضافه شده اند که در کل ۱۶ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

افشین گفت: خراسان شمالی در این مسابقات ۱۳ سهمیه داشته که ۴ سهمیه از مسابقات و ۹ عدد دیگر هم از سهمیه میزبانی کسب کرده است. همچنین از بین ۳۲ استان حدود ۷ استان نتوانستند سهمیه‌ای کسب کنند.

وی اظهار کرد: جوایز این مسابقات شامل مدال حکم و یک تندیس است که از طرف هیئت استان به نفرات برتر داده می‌شود. همچنین نفرات برتر به اردو تیم ملی نوجوانان کشور دعوت می‌شوند. این افراد در سال آینده نیز می‌توانند بدون شرکت در مسابقات به مرحله نهایی مسابقات کشوری در صورت برقرار بودن رده سنی حضور پیدا کنند.

رئیس هیات تنیس روی میز خراسان‌شمالی گفت : هزینه صرف شده برای میزبانی در این مسابقات نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای نوسازی و تهیه لوازم و امکانات لازم برای این مسابقات بوده است از این مبلغ ۳۰۰ میلیون تأمین شده و ۱۰۰ میلیون باقی مانده هنوز تأمین نشده است.

وی در ادامه نداشتن سالن و امکانات مناسب را یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها در پینگ پونگ خراسان شمالی دانست و گفت: برای حل مشکلات سالن تدابیری اندیشه شده است و زمینی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گرفته شده است و در فکر ساخت سالن مناسب پینگ پونگ برای استان هستیم اما حداقل ۴ تا ۵ سال این پروسه زمان لازم دارد. هزینه برآورد شده برای ساخت این سالن نزدیک ۱۵ میلیارد است که در صورت تأمین به موقع این مبلغ ساخت سالن با سرعت پیش می‌رود.

امان مراد افشین در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به رد شدن سن بازیکنان در سال‌های آینده از رده نوجوانان برای ادامه روند موفقیت و پیشرفت در این رده سنی هر ساله شهریور ماه برنامه استعداد یابی در مدارس و مکان های مختلف قرار داده‌ایم که بچه های ۶ تا ۸ سال را جذب می شوند و با پرورش آنها و انتقال به پایه های بالاتر تجربه و آمادگی بیشتر را کسب می‌کنند و همچنین باعث جلوگیری از کاهش بازیکنان توانمند در رده نوجوانان استان می‌شود.

خبرنگار: فوأد چاهی

انتهای خبر/

کد خبر: 1239475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =