تسهیل تردد زائران در مرز شلمچه

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: با توجه به تعداد بیشتر زوار نسبت به سال گذشته، ظرفیت‌های مناسبی برای خروج آسان‌تر آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین کشور و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایسکانیوز در نقطه صفر مرزی شلمچه در رابطه با تمهیدات انجام شده در این مرز بین‌المللی عنوان کرد: الحمدالله به همت مسئولین در سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر زیرساخت‌های این مرز بین‌المللی که از مرزهای مهم ما در بحث تردد زوار ایرانی و خارجی است به شکل خوب و قابل قبولی توسعه پیدا کرده و نسبت به سال گذشته تغییرات خوبی را شاهد هستیم.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به گرمای طاقت فرسا در این فصل سال اظهار نمود: با توجه به گرمای هوا در طول مسیر از سایبان‌ها و مه‌پاش‌هایی استفاده شده است که باعث برودت هوا و کاهش گرما در مسیر مرز تا پایانه خروج زوار به سمت کشور عراق می‌شود.

وی افزود: اصلاح جاده‌های منتهی به مرز برای زوار و موکب‌های‌حسینی، لکه گیری، ترمیم و توسعه دیگر جاده‌های مرزی از برنامه‌ها و تمهیداتی بود که الحمدالله توسط ستاد اربعین پیگیری و مورد نظارت قرار گرفت تا به سرانجام برسد.

میراحمدی تصریح کرد: برای خروج از مرز برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و بر اساس آن زائران عزیز می‌توانند روان و بدون کم‌ترین معطلی از مرز عبور کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد بیشتر زوار نسبت به سال گذشته، ظرفیت‌های مناسبی برای خروج آسان‌تر آن‌ها در نظر گرفته شده است.

میر احمدی در پایان خاطر نشان کرد: وسایل نقلیه در مرز آماده انتقال زائران حسینی هستند. مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز بین‌المللی شلمچه از این لحظه خدماتشان را برای زوار آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه خواهند داد.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای خبر/

کد خبر: 1239480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =