تداوم گرمای هوا در شهرهای زیارتی عراق

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: در شبانه روز گذشته دو منطقه شهری و فرودگاهی در عراق در صدر گرمترین ایستگاه های هواشناسی اصلی جهان قرار گرفتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان اظهارکرد: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های رسمی هواشناسی در شبانه روز گذشته ایستگاه «عماره» با دمای ۴۹.۱، «فرودگاه بصره» ۴۸.۹، «بصره» ۴۸.۸ و فاو در عراق با دمای ۴۸.۷ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه های هواشناسی اصلی جهان شدند.

وی افزود: شهرهای زیارتی عراق نیز شبانه روز گرمی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا در نجف اشرف به ۴۷.۶ و کربلا به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته تغییر محسوسی در دمای شهرهای زیارتی عراق به وجود نیاید و بیشینه دما در نجف در محدوده ۴۷ درجه سلسیوس باقی بماند.

ضیائیان در ادامه گفت: انتظار می‌رود در کربلا، کاظمین و سامرا دمای هوا اندکی کاهش یابد اما این کاهش 2 تا 3 درجه‌ای خیلی محسوس نیست.

وی افزود: میزان رطوبت هوا نیز در شهرهای زیارتی عراق روند افزایشی دارد که این موضوع سبب افزایش حس گرما می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: شرایط مشابهی در پایانه‌های مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز تا اواسط هفته حاکم است با این تفاوت که بیشینه دمای این مناطق به محدوده ۴۷ تا ۴۹ درجه سلسیوس می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، ضیائیان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان در محدوده های ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =