وزیر دفاع پیشنهادی دولت چهاردهم را بیشتر بشناسید

خلبان «اف-۱۴» نیروی هوایی ارتش در جریان جنگ تحمیلی که هشت‌سالی معاون هماهنگ‌کننده این نیرو بود و در سال‌های اخیر به جانشینی فرماندهی آن هم رسید، اکنون به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر عزیز نصیرزاده در ۱۳۴۳ در شهر سرابِ استان آذربایجان شرقی متولد شد و دوران تحصیلات متوسطه را در تهران پشت سر گذاشت. او از 19 سالگی فعالیت‌های نظامی را آغاز کرد و به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد. نصیرزاده فارغ‌التحصیل دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و دوره‌هایی آموزشی را در ایران و پاکستان طی کرد تا در سال‌های جنگ تحمیلی عضوی از گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ باشد.

نصیرزاده پس از پایان جنگ، وابستگی نظامی جمهوری اسلامی در ایتالیا را تجربه کرد، به مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا منصوب شد، در جایگاه معاونت اطلاعات نیروی هوایی قرار گرفت، به مسئولیت معاونت طرح و برنامه نهاجا نیز رسید و در سال‌های 1388 تا 1396 ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش را برعهده داشت و یک‌سالی هم در جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت کرد و هم مدت زمانی مشابه را در معاونت برنامه و بودجه و امور مجلس ارتش گذراند.

او در سال ۱۳۹۱ به درجه سرتیپی رسید و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ نیز با حکم فرمانده کل قوا به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

امیرنصیرزاده نشان ایثار و ورزش را دریافت کرده است و علاوه بر آن‌ها نشان «دوره اول دانشکده افسری»، «دافوس»، «دوره دوم دانشکده افسری»، «دوره سوم دانشکده افسری» و «مقدماتی» را هم در کنار نشان «خلبانی جنگنده» بر سینه دارد.

انتهای پیام

کد خبر: 1239638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =