VAR باید برای همه تیم‌ها باشد نه فقط استقلال و پرسپولیس

کارشناس فوتبال ضمن ارزیابی خود از وضعیت نقل و انتقالات صورت گرفته در پرسپولیس، تاکید کرد که شرایط استفاده از VAR باید برای همه تیم‌ها مهیا شود نه فقط سرخابی‌ها.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس فصل گذشته توانست عنوان قهرمانی را در لیگ برتر به دست آورد و پس از پایان مسابقات، چند تن از بازیکنان اصلی این تیم از جمله علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر از جمع سرخ‌پوشان جدا شدند. پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی تاکنون، «الکسیس گندوز»، «ایوب العملود»، فرشاد احمدزاده و علی علیپور را به خدمت گرفته است. در کنار این بازیکنان باتجربه برخی از بازیکنان جوان هم به تیم اضافه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به یعقوب براجعه، عرفان ملاپور و عرفان شیروانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اگر بدون تیم هم می‌ماندم پرسپولیسی نمی‌شدم

بهادر عبدی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط پرسپولیس اظهار داشت: فعالیت نقل و انتقالاتی تیم پرسپولیس را هم می‌شود مثبت و هم می‌شود منفی ارزیابی کرد. یکی، دو بازیکن مانند مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند که در فوتبال ایران نمونه نداشته‌اند از پرسپولیس جدا شده‌اند و در مقابل نفرات خوبی هم از لحاظ اسمی به تیم اضافه شده‌اند.

نفرات باکیفیتی به پرسپولیس اضافه شده اند

او ادامه داد: شاید بازیکنان ورودی پرسپولیس از خروجی این تیم کمتر باشند اما نفرات باکیفیتی مانند علیپور و احمدزاده به تیم اضافه شده‌اند که سابقه قهرمانی‌های زیادی را در کارنامه خود دارند. باید ماند و دید که عملکرد بازیکنان جدید و به خصوص خارجی‌های تیم چگونه است و بعد در مورد آن نظر داد اما نباید این را فراموش کنیم که پرسپولیس تیم باکیفیتی است و به نظرم پس از استقلال تهران پُر مهره ترین بازیکنان را در ترکیب خود دارد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: استقلال نقل و انتقالات بسیار خوبی داشت و مدیران این باشگاه هم نفرات تأثیرگذار تیم خود را نگه داشتند و هم به تقویت تیم خود پرداختند. یکی، دو بازیکن جدید استقلال بالاتر از سطح فوتبال آسیا هستند و از آنها می‌توان به عنوان ستاره نام برد. هر ۴ تیم سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور در مجموع نفرات خوبی را به خدمت گرفته‌اند و به نظرم فصل جذابی را در پیش داریم.

باید در دفاع چپ بازیکن متخصص جذب کرد

عبدی در خصوص عدم جذب بازیکن در پست دفاع چپ پس از جدایی «عبدالکریم حسن» گفت: اینکه یک بازیکن تخصصی در پست دفاع چپ جذب شود خیلی بهتر از حضور وحید امیری در این پست است. امیری یکی از با کیفیت ترین بازیکنان ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران است اما زمانی که یک بازیکن تخصصی در این پست بازی کند کارایی بیشتری نسبت به امیری خواهد داشت. من شنیده‌ام که مدیران باشگاه به دنبال جذب بازیکن خوب در این پست هستند و به نظرم در چند هفته ابتدایی امیری در این پست بازی خواهد کرد و پس از آن بازیکن جدید به کار گرفته می‌شود. امیدوارم وحید امیری مانند سال‌های اخیر خود امسال هم بتواند کیفیت بالای خود را نشان دهد.

تمام تصمیمات مسوولان فوتبال کشور به ضرر هواداران بوده است

عبدی در رابطه با میزبانی پرسپولیس از ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک تصریح کرد: در ۲۰ سال اخیر به جرأت می‌توانم بگویم تمام تصمیماتی که گرفته شده به ضرر هواداران بوده است. فکر می‌کنم از زمان آغاز بازسازی ورزشگاه آزادی تا به امروز بیش از دو سال گذشته و هنوز هم پیشرفت خاصی نداشته است. اینکه بزرگترین تیم‌های ایران باید در ورزشگاه‌هایی خارج از استان تهران از حریفان خود میزبانی کنند بسیار زشت است. شاید هر جای دنیا بگویند که تیم‌های بزرگ ورزشگاه ندارند و باید در شهرهای دیگر و حتی در کشوری دیگر از حریف خود میزبانی کنند یک شوخی تلقی کنند اما در کشور ما چنین اتفاقی رخ داده است.

او خاطر نشان کرد: ورزشگاه امام خمینی اراک چمن بسیار خوبی دارد و فاصله این شهر تا تهران فکر کنم در حدود ۳، ۴ ساعت باشد. هواداران پرسپولیس نشان داده‌اند که همیشه حامی تیم خود هستند و حتی در شهرهای دورتر از اراک هم برای حمایت از تیم خود رفته‌اند.

کارشناس فوتبال در رابطه با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR در این بازی تصریح کرد: اینکه فقط برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس از VAR استفاده کنند اصلاً درست نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم که تیم‌های دیگر ارزش ندارند و فقط استقلال و پرسپولیس مهم هستند. همه باشگاه‌ها برای تیم خود هزینه کرده‌اند و مدیران باشگاه‌ها نتیجه می‌خواهند. ممکن است یک گل یا یک آفساید سرنوشت یک تیم را رقم بزند و نباید هیچ تفاوتی بین تیم‌ها باشد.

عبدی در پایان گفت: همین که مسوولان توانستند VAR را وارد کشور کنند و در مسابقات از آن استفاده کنند جای تقدیر و تشکر دارد. کشورهایی که در فوتبال جایگاهی ندارند چندین فصل است که از این سیستم برای برگزاری مسابقات خود استفاده می‌کنند اما باید در کل خدا را شکر کرد که می‌توان از این سیستم در ایران بهره برد.

کد خبر: 1239695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =