جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر

حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان نوشهر بدون خسارت جانی اطفاء شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ حریقی در بخش I.C.U بیمارستان شهید بهشتی شهرستان نوشهر اتفاق افتاد که با عکس‌العمل به موقع پرسنل و حضور آتش‌نشانان شهرداری نوشهر، اطفاء شد.

این آتش سوزی در حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد در قسمت انبار دارویی بخش I.C.U واقع در طبقه دوم این بیمارستان اتفاق افتاد که به دلیل وجود مواد اشتعال پذیر در انبار، حریق به سرعت گسترش یافت و دود حاصل از آتش‌سوزی در بخش مربوطه و سایر بخش‌ها منتشر شد.

حضور بیمار با شرایط ویژه در بخش مربوطه نیازمند عکس‌العمل سریع بود که کادر درمانی، نیروهای حراست و کمک‌های مردمی با از خود گذشتگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نسبت به انتقال بیماران از بخش حادثه دیده اقدام کردند.

در ادامه واکنش، افراد و بیماران بخش‌های داخلی، جراحی و اطاق عمل نیز از محل مجاور حادثه به مکان امن در سایر بخش‌های بیمارستان، منتقل شدند.

در این میان، نیروهای آتش‌نشانی و امدادی نیز پس از اطلاع در لحظات اولیه آتش‌سوزی در محل حادثه حاضر و با اقدامات به موقع و سریع خود، آتش را اطفاء و از خسارت بیشتر به تنها بیمارستان دولتی شهر جلوگیری کردند.

پس از اطفاء کامل حریق، محل حادثه توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا علت بروز این حادثه مشخص شود.

در حال حاضر دلایل بروز آن توسط کارشناسان اعلام نشده است اما بر اساس شواهد و نظر کارشناسان به صورت غیر رسمی، حکایت از نقص فنی در سیستم برق‌رسانی ساختمان بخش I.C.U دارد.

خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته اما خسارت مالی قابل توجهی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

انبار دارویی بخش مراقبت‌های ویژه، اصولا لوازمی از قبیل پنبه، گاز استریل، کارتن دارو، مواد پلاستیکی و غیره را در خود جای می‌دهد که با توجه به اشتعال‌پذیری این مواد، ایمنی محیط با دقت بالاتری را می‌طلبد.

بر اساس اظهارات افراد مسئول در بخش به صورت غیر رسمی، تعداد ۳۷ بیمار در این بخش و بخش‌های مجاور بستری بودند که در سلامت کامل به قسمت‌های امن بیمارستان انتقال یافته و مداوای آنان به صورت قبل در حال انجام است.

ساعاتی پس از حادثه نیز مسئولان شهری در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر حاضر و از نزدیک محل حادثه را بررسی کردند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1239782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =