سلسله نشست‌های تخصصی “خانواده و اعتیاد” در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از برگزاری اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی حوزه اعتیاد با محوریت نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، وحید مرادی سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه صبح سه‌شنبه (۲۳مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر، گفت: موضوع اعتیاد از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است که یکی از جنبه‌های بسیار موثر آن در زمینه پیشگیری، درمان و صیانت بعد از درمان؛ نقش خانواده در موضوع اعتیاد است که متاسفانه در سیاست‌های اجرایی مغفول مانده است.

مرادی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه برای پرکردن این خلأ اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه اعتیاد خواهد کرد، گفت: اولین جلسه از این سلسله نشست‌ها با حضور دو نفر از اساتید مبرز در زمینه خانواده درمانی در محل دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست علاوه بر بررسی اعتیاد در منظرهای مختلف و معقوله اعتیادهای نوین؛ نقش خانواده در اعتیاد، سبک زندگی در پیشگیری از اعتیاد و شخصیت‌های مستعد حوزه اعتیاد بحث و بررسی شد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اضافه کرد: در این نشست علاوه بر نگاهی به پژوهش‌های جهانی صورت گرفته در زمینه خانواده و اعتیاد؛ سازوکارهایی که یک خانواده می‌تواند به‌منظور پیشگیری از اعتیاد و مصون کردن اعضا خانواده از ابتلا به آن بکار گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

وحید مرادی با بیان اینکه این قبیل نشست‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی بر این است که خانواده‌ها در مسیر پیشگیری، درمان و توانمندسازی معتادین بیشتر دخالت داده شوند که در این زمینه ظرفیت‌هایی خوبی از قبیل طرح "یارگیران زندگی" در سیاست‌های ستاد مورد توجه قرار داده شده و در این حوزه به صورت عملیاتی نیز وارد خواهیم شد.

وی در پایان با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در پیشگیری و بازپروری معتادین ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این ستاد در جهت ترویج معقوله نقش خانواده در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، آگاهی بخشی بیشتر به خانواده‌ها به‌وسیله برگزاری کارگاه‌های آموزشی با کمک نهادهای متناظر است که در دستور کار قرار دارد و به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی حوزه اعتیاد با حضور "مختار عارفی" دانشیار و عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی و "مجید درویشی" از مدیران سازمان بهزیستی با محوریت نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1239853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =