آخرین وضعیت آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان حج و زیارت قرار بود نخستین گروه از زائران عمره مفرده پس‌ از ۸ سال ساعت ۲:۳۰ بامداد ۱۳ دی ماه سال گذشته عازم سرزمین وحی شوند اما پس‌ از اعلام تأخیر در اعزام زائران، همه پروازهایی که قرار بود از تهران، مشهد و اصفهان انجام شود به‌طور کلی لغو و در نهایت وجوه واریزی متقاضیان به حسابشان بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید:

دور جدید اعزام‌های حج عمره آغاز خواهد شد

اما پس از رایزنی مسئولان ایران با عربستان و رفع مشکلات فنی رخ داده، عربستان مجوز پروازهای هواپیمایی ایران را صادر کرد و از ۳ اردیبهشت زمینه اعزام ۵۰۰۰ عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی فراهم شد.

با آغاز سفرهای حج تمتع، طبق روال هر ساله در عربستان اعزام سفرهای عمره، متوقف و ازسرگیری سفرهای عمره ایرانیان به بعد از مذاکره با وزارت حج عربستان موکول شد.

اکنون با انجام تفاهمات اولیه بین ایران و عربستان، زمینه آغاز سفرهای عمره مفرده فراهم شده است و سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که در انتظار اعلام نرخ بلیت توسط سازمان هواپیمایی کشوری، انجام مقدمات و تایید پروازها با کشور میزبان از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فرودگاه طائف نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: با اعلام نرخ بلیت و رزرو مسکن، قیمت گذاری بسته‌های سفر عمره اعلام و عملیات اعزام زائران آغاز خواهد شد.

پیش از مناسک حج تمتع، هزینه عمره مفرده در سال جاری ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =