طوفان‌الاقصی| ادامه مذاکرات آتش‌بس در دوحه

۳۱۵ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در حالی منابع عربی از مثبت بودن فضای مذاکرات دوحه سخن می‌گویند که حملات وحشیانه اشغالگران در غزه، ذره‌ای کاهش نیافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، با گذشت ۳۱۵ روز از جنگ در غزه، جنگی که هیچ دستاورد راهبردی برای اشغالگران در پی نداشته است، دور جدید مذاکرات آتش‌بس در دوحه پایتخت قطر قرار است امروز (جمعه) از سر گرفته شود، مذاکراتی که خبری از نمایندگان جنبش حماس در آن نیست.

در این میان رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه قطری، مصری و آمریکایی از مثبت بودن فضای مذاکرات در روز اول خبر داده‌اند، اما این موضوع باعث نشده است که اشغالگران اندکی از شدت حملات خود در غزه بکاهند؛ حملاتی که در بامداد امروز نیز ادامه یافت و موجب شهادت تعدادی از غیرنظامیان شد.

مهمترین تحولات روز ۳۱۵ طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

هاآرتص: نتانیاهو و اسموتریچ اسرائیل را به سمت ویرانی اقتصادی سوق می‌دهند

روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی با اشاره به مواضع نتانیاهو و بزالل اسموتریچ (وزیر دارایی اسرائیل) نوشت: نتانیاهو و اسموتریچ اسرائیل را به سمت ویرانی اقتصادی سوق می دهند و خطر تشدید تنش با ایران و حزب الله دلیل اصلی این ویرانی است.

افزایش اختلالات روانی در میان صهیونیست‌ها از ترس حمله ایران

وبسایت اسرائیلی آی ۲۴ نیوز نوشت: «بر اساس داده‌های بخش فوریت‌های پزشکی در بیمارستان رامبام، از زمانی که اسرائیل وارد دوره انتظار در خصوص حمله ایران شده است، موارد مراجعه به دلیل اضطراب، تنش روانی و فشار روانی به طرز قابل توجه افزایش یافته است».

به گفته این مرکز پزشکی، موارد خودکشی، موارد روان پریشی و سوء مصرف مواد مخدر و الکل به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

۶ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه

در بمباران خانه‌ای در منطقه «الدرج» در مرکز شهر غزه، تاکنون شهادت ۶ نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر گزارش شده است.

دعوت حماس از اهالی کرانه باختری برای مقابله با حملات تروریستی شهرک‌نشینانجنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به یورش دهها شهرک‌نشین صهیونیست به روستای «جیت» و آتش زدن اموال فلسطینی‌ها، از تمامی اهالی کرانه باختری خواست تا علیه حملات صهیونیست‌ها با خشم خود قیام کنند.حماس یورش شهرک‌نشینان صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اشغالگر را «تروریستی» توصیف کرد.

جهاد اسلامی: یورش شهرک‌نشینان به روستای «جیت»، اعلان جنگ در کرانه باختری است

جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به هجوم حدود ۱۰۰ شهرک‌نشین تندروی صهیونیست به روستای «جیت» و به آتش کشیدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها گفت که این یورش به منزله اعلان جنگ علیه مردم فلسطین در کرانه باختری است

شورای روابط آمریکایی-اسلامی: استفاده از سلاح‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان در غزه باید متوقف شود

شورای روابط آمریکایی-اسلامی با صدور بیانیه‌ای گفت که هم اکنون زمان آن رسیده است که جو بایدن استفاده از سلاح‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان در غزه را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: چه تعداد غیرنظامی فلسطینی باید کشته شوند تا بایدن اقدامی در خصوص جنگ غزه انجام دهد.

رویترز: فضای مذاکرات دوحه مثبت بود

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: «میانجی‌ها یک روز سازنده درباره غزه را به پایان رساندند و مذاکرات روز جمعه ادامه خواهد یافت».

روزنامه یدیعوت احارانوت هم گزارش داد که مذاکرات دوحه با نشانه‌های مثبتی در خصوص آتش‌بس به پایان رسید، اما نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد.

یک مقام عربی در گفت‌وگو با این روزنامه مدعی شد: «قطر به ایران گفته است که تحولات مثبتی در مذاکرات رخ داده و از ایران خواسته است تا در خصوص حمله به اسرائیل تأمل کند».

منبع مصری: مذاکرات در خصوص سازوکار اجرایی توافق جمعه از سر گرفته می‌شود

یک منبع عالی‌رتبه مصری به شبکه المیادین گفت که تمامی طرف‌ها در گفت‌وگوهای دوحه نسبت به حصول توافق آتش‌بس «تمایل واقعی» از خود نشان دادند.

او گفت که رایزنی‌ها بر سر سازوکار اجرای توافق جمعه (امروز) از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =