قیمت طلای جهانی در چه صورت افزایش می‌یابد؟

چهار منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که به چندین بانک چینی با پیش بینی افزایش تقاضا علیرغم قیمت‌های بی‌سابقه، سهمیه‌های جدید واردات طلا از بانک مرکزی داده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سهمیه‌های جدید، با هدف کمک به بانک خلق چین برای کنترل میزان ورود شمش به مصرف‌کننده اصلی فلز گرانبها در جهان، در ماه آگوست پس از یک وقفه دو ماهه عمدتاً به دلیل کاهش تقاضای فیزیکی در پی بازار صعودی، اعطا شدند.

بیشتر بخوانید:

رکود در بازار طلای جهانی

طلای جهانی امسال تاکنون ۲۱ درصد افزایش داشته است و رکوردهای پی در پی را ثبت کرده است و در روز جمعه به اوج ۲۵۰۰ دلار و ۹۹ سنت در هر اونس رسیده است، زیرا دلار ضعیف شده و بازارها به طور فزاینده‌ای شاهد کاهش پولی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر هستند.

تحلیلگران اظهار کردند که خرید قوی چینی عامل کلیدی در افزایش قیمت شمش در ماه مارس و آوریل بود و اگر تقاضا دوباره افزایش یابد، می‌تواند قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهد. تقاضا برای جواهرات همچنان ضعیف است اما تقاضای سرمایه گذاری خوب است.

چین سابقه محدود کردن سهمیه واردات طلا را برای چندین ماه در زمانی که واحد پول یوان در برابر دلار ضعیف است، دارد. منابع عنوان کردند با این حال، توقف امسال توسط خود بانک‌ها در میان تقاضای کم انجام شد. برنارد سین، مدیر منطقه‌ای چین گفت واردات واقعی طلا به دلیل کاهش تقاضا محدود شده است.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی چین برای سومین ماه متوالی در ماه جولای از خرید طلا برای ذخایر خود عقب نشینی کرد و دارایی طلا در پایان ماه گذشته به ۷۲.۸ میلیون اونس تروا رسید. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین با خرید خالص ۷.۲۳ میلیون اونس، بزرگترین خریدار تنها طلا در جهان در سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =