نماینده تهران: اگر مخالف برنامه پزشکیان باشیم، با برنامه هفتم مخالفت کرده‌ایم

نماینده تهران گفت: دوستان فرمودند برنامه ارائه شده به مجلس همانطور که در مناظرات فرمودید، برنامه هفتم و سیاست کشور است. ما نمی‌توانیم با آن مخالفت کنیم زیرا اگر مخالف باشیم به عنوان مخالفت با برنامه هفتم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ مرتضی محمودی، نماینده تهران در مجلس دوازدهم، به عنوان مخالف کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما به عنوان مخالف رئیس جمهور، مخالف کابینه محترم و شکل‌گیری کابینه دولت صحبت نمی کنیم. همه نمایندگان مطابق منویات رهبری و دستورات و اوامر ایشان، هماهنگی و تعامل را با دولت خواهیم داشت. حتما کمک حال دولت محترم و شخص دوست داشتنی آقای پزشکیان هستیم.

بیشتر بخوانید؛

پزشکیان: دولتی که به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است

وی با اشاره به مخالفت خود گفت: نقد سازنده داریم و نکاتی را عرض می کنیم که به مسیر شکل گیری دولت کمک کند، اگر خلاء و اشکالی وجود دارد را رفع کند. موفقیت دولت موفقیت همه ما، نظام جمهوری اسلامی ایران، جهان اسلام و جبهه مقاومت است. نام ما به عنوان مخالف ذکر شد زیرا بر اساس آیین نامه یا باید باید موافق یا مخالف ذکر می‌کردیم ولی من بر این باور هستم که باید تبادل نظر برای اصلاح موضوعات باشد.

مرتضی محمودی گفت: دوستان فرمودند برنامه ارائه شده به مجلس همانطور که در مناظرات فرمودید، برنامه هفتم و سیاست کشور است. ما نمی توانیم با آن مخالفت کنیم زیرا اگر مخالف باشیم به عنوان مخالفت با برنامه هفتم است. یاداوری می کنم که برنامه هفتم تکالیف و اهداف مشخصی را تعیین کرده است، باید برای رشد ۸ درصدی زمان بندی که دارد برنامه دقیق عملیاتی داشته باشید.

این نماینده مخالف برنامه های پزشکیان گفت: اما برنامه عملیاتی و ریز برنامه‌ها و روشی که برای رسیدن به تکالیف برنامه هفتم است کجاست؟ ما تا به امروز آنان را ندیدیم. گاهی تکالیفی وجود دارد که زمان بندی آن ۳ ماه است، باید تا ۳ ماه دیگر بررسی شود که تکلیف خود را انجام داده اید یا خیر؟

وی افزود: دستگاه‌های مخالف در بهم پیوستگی در برنامه هفتم می توانند برنامه منسجم داشته باشند، در این چیدمان دولت و در برنامه هفتم نمی توانیم ادعا کنیم که دستگاه ها با هم هماهنگ هستند و حداقل زمان را محقق کنند. ۳ ماه دیگر چه می کنید؟

مرتضی محمودی با اشاره به اظهارات قسیم عثمانی گفت: ما می‌دانیم که دولت آقای پزشکیان در هر صورت با شرایطی که در قالب وفاق ملی یک دولت مرضی الطرفین رو ایجاد کردند. اگر چه روی برخی از وزرا نکاتی مطرح است.

وی افزود: مگر کسی و جریانی غیر از جمهوری اسلامی ایران است که از تنها مظلومین مردم فلسطین حمایت کند و شهید هنیه را که از اهل سنت بود نزدیک یک میلیون اهل شیعه تشییع کردند و روابط خانوادگی بین اهل شیعه و اهل تسنن وجود دارد.

مرتضی محمودی در پایان گفت: صحبت‌هایی که مطرح شد، صحبت‌های به جایی نیست اما دلیل آن، سخنان آقای ظریف در تلویزیون و معیار گذاشتن برای کابینه توسط ایشان است، ایجاد توقعات اشتباه است. بگذارید آقای رئیس جمهور با عقلانیت انتخاب کند، که بخش اعظم این عقلانیت را در کابینه مشاهده می‌کنیم.

کد خبر: 1240188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =