امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی BICMR

در نشست مشترک دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی مطالعات ریاضی پکن، ضمن تبادل نظر ریاضی‌دانان برجسته ایرانی و چینی، تفاهم‌نامه جامعی با هدف گسترش همکاری‌های علمی در زمینه رشته «ریاضی» به امضای رؤسای این دو نهاد علمی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، روز گذشته طی دیدار حسین هرسیج -رئیس دانشگاه اصفهان- و Gang Tian -رئیس انجمن بین‌المللی مطالعات ریاضی چین- تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی مطالعات ریاضی پکن (BICMR) به امضا رسید.

ریاضیات، پایه علوم مهندسی

هرسیج در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیأت ریاضی‌دان چینی، ضمن ارائه گزارشی از توان‌مندی‌های علمی ریاضی‌دانان ایرانی و پژوهش‌گران دانشگاه اصفهان، بر زمینه‌های همکاری‌های علمی در قالب «دیپلماسی علمی» با توجه به روابط گسترده فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، خواستار ارتقای سطح این همکاری‌ها شد. وی در این رابطه تأکید کرد: ریاضی یک رشته زیربنایی برای سایر رشته‌ها به‌ویژه علوم مهندسی است و زمینه‌های پیشرفت علمی را فراهم می‌کند.

امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی BICMR

ریاضی‌دانان، عامل توسعه منطقه‌ای

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بزرگ کشور ایران و چین و با توجه به سوابق و نتایج المپیاد ریاضی در جهان، می‌توان استنباط کرد که هر دو کشور از وجود افراد ممتازی در رشته ریاضی برخوردارند و هوش ریاضی در بین ایرانیان و چینی‌ها قابل توجه است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به روابط مثبت اقتصادی دو ملت و لزوم هدایت این زمینه‌ها به‌سوی همکاری علمی ایران و چین، افزود: خوشبختانه، ایران و چین از لحاظ بهره‌مندی از دانشمندان ریاضی‌دان خودکفا بوده و ظرفیتی به‌وجود آمده تا همسایگان با اتکا بر دانش سرمایه انسانی ایران و چین، توسعه ملی و داخلی خود را دنبال کنند.

امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی BICMR

آموزش متقابل زبان دو ملت

حسین هرسیج در پایان یادآور شد: به‌منظور تقویت همکاری‌های علمی میان دانشگاه اصفهان و مؤسسات علمی کشور چین، رشته زبان چینی در دانشگاه اصفهان دایر شده است. امیدواریم همتایان چینی نیز ضمن تعامل خود، به تقویت بسترهای آموزش سرمایه انسانی یاری رسانند. متقابلاً، دانشگاه اصفهان نیز آمادگی دارد تا به آموزش زبان فارسی برای دانشجویان چینی کمک کند.

امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه اصفهان و مرکز بین‌المللی BICMR

در این دیدار، پروفسور گانگ تیان -دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد و استاد سابق دانشگاه پرینستون آمریکا- را استادان برجسته دیگری از جمله پروفسور Xiaobo Liu و پروفسور Zhiqiang Li و هم‌چنین Donglin Li رئیس‌دفتر BICMR همراهی می‌کردند. از دانشگاه اصفهان نیز پروفسور سعید اعظم، پروفسور جعفر زعفرانی، پروفسور علیرضا نصر اصفهانی، پروفسور نادر رهنما و محمد امیر یوسفی -مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان- نیز در این نشست مشارکت داشته و به طرح دیدگاه‌های خود و تبادل موضوعات علمی پرداختند.

خبرنگار: فرزانه سلیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =