وزیر پیشنهادی دفاع: منطقه و جهان نظم تک قطبی را پس زده است

عزیز نصیرزاده گفت: منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه پیشنهادی خود عنوان کرد: در حال حاضر شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به گونه‌ای است که تغییرات محیطی به سرعت در حال رخ دادن است و فناوری‌های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات منطقه و جهان پیچیده و نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است.

وی افزود: در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آن در حوزه‌های مختلف بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و تحریم‌های ظالمانه در حوزه نظامی و امنیتی علیه کشورمان با شدیدترین کنترل‌ها اعمال شده است.

امیر نصیرزاده گفت: بعد از وعده صادق، رژیم صهیونیستی بیش از گذشته ماهیت تنش زا و غیر انسانی خود را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته است و با ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده و مجموعه این شرایط ایران را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط ایران توانسته جایگاه ممتازی در منطقه کسب کرده و بنیان‌های جبهه مقاومت را مستحکم کند.

وزیر پیشنهای دفاع تاکید کرد: عمق راهبردی ایران نسبت به قبل تغییر شگرفی کرده و مسیر نوید بخشی برای تولید و بازتولید قدرت برای ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی قرار داده است. همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف‌هایی علیه ما سامان دهد، ایران هم با ایجاد شبکه‌ای قدرتمند توانایی‌های خود را در راستای جبهه مقاومت و جبهه ضد استکباری ساماندهی کرده است.

امیر نصیرزاده گفت: کسب قابلیتهای راهبردی نیروهای مسلح و جبهه مقاومت نیازمند تحول و نوآوری در پشتیبانی دفاعی است.

وی ادامه داد: باید با دیپلماسی فعال از ظرفیت‌های خارجی برای تامین و صدور توانایی‌های خود اقدام کنیم. وزارت دفاع در چهار سال پیش رو در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام برنامه‌های خود را با رویکرد جهادی و با هدف پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت تدوین کرده و تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی متناسب با تهدیدات، توان خود را بر اساس دانش روز ارتقا دهیم. برای این منظور از کلیه ظرفیت‌های دانشگاهی و همچنین تجربیات نبردهای اخیر استفاده می‌کنیم.

وزیر پیشنهای دفاع افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در وزارت دفاع استفاده از ظرفیت پیمان‌های بین المللی است که در آنها عضو شده‌ایم و استفاده از تمامی ظرفیت‌هایی است که در اختیار داریم.

امیر نصیرزاده با اشاره به برنامه‌هایش گفت: برای ایجاد محیط جذاب برای نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنها در وزارت دفاع برنامه‌هایی داریم. ارتقا جهشی تولید و ارتقا فناوری‌های هوشمند، ارتقا بهره‌وری در سازمان‌های تخصصی و خدماتی وزارت دفاع، توسعه و تنوع بخشی به صادرات و کسب بازار قابل توجه در بازارهای خارجی، دو منظوره سازی ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی کشور و پشتیبانی متقابل در شرایط مورد نیاز، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی، افزایش ظریب صیانت سامانه‌ها با  هدف جلوگیری از خرابکاری‌های صنعتی، بخشی از برنامه‌های اینجانب است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت جدای از ما نیست، وقتی می‌گوییم پشتیبانی نیروهای مسلح یعنی جبهه مقاومت هم درون آن هست، گفت: پشتیبانی پایدار و موثر از جبهه مقاومت به صورت آشکار و پنهان، تقویت دیپلماسی دفاعی چند جانبه و کنشگری فعال در مجامع بین المللی از جمله برنامه‌های جدی ما است.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: ارائه خدمات خرسند ساز با مشارکت دولت و کارکنان، بهبود وضعیت معیشت نیروهای مسلح مطالبه ما است، البته ما در هیچ موضوعی منتظر اعتبارات نمی‌مانیم و اگر شما اعتبار ندهید و معیشت راهم بهبود ندهید حتما کارمان را نجام می‌دهیم. تسریع در مولدسازی اراضی و اموال وزارت در راستای بهبود معیشت کارکنان، شفافیت کامل و انضباط بخشی دقیق در وزارت دفاع، توسعه متوازن و ظرفیت‌های دانش بنیان در بخش دفاع با ایجاد صنایع دانش بنیان در عرصه دفاعی، ارتقا کرامت آمیز منزلت کارکنان و بازنشستگان و رزمندگان، ارتقا صیانت امنیتی کارکنان بخش دیگری از برنامه‌های اینجانب است. بخش مهمی از این برنامه‌ها در دوره چهارساله قابل دست یابی است و برای بخش دیگر آن نیز ریل گذاری خواهم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: من بیش از 3000 ساعت پرواز برای حفاظت از مراکز حساس و حیاتی انجام داده‌ام و همیشه با افتخار به این سرزمین چشم دوخته‌ام و هرگز در حین پرواز به این فکر نکرده‌ام برفراز جایی که پرواز می‌کنم چه کسانی با چه قومیتی و مذهبی زندگی می‌کند بلکه به صیانت از تمامیت ارضی کشور فکر کرده‌ام. اگر کسی از خط قرمز امنیت ما عبور کند او را نمی بخشیم اما در این مسیر عقلانیت وجود دارد و بخش دفاعی و امنیتی با دشمن مدارا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =