تکمیل جاده قزوین- الموت- تنکابن نیازمند تامین مالی است

نماینده مردم تنکابن گفت: این پروژه باید جزئی از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی باشد، در صورتی که بازدیدی از این مکان صورت نگرفته است. در نشست‌هایی که سال گذشته نیز داشتیم، بازدید از این پروژه هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن در خصوص تکمیل پروژه جاده اصلی قزوین به تنکابن اظهار کرد: با تکمیل و افتتاح جاده قزوین- الموت- تنکابن طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر، زمان طی مسیر از ۶ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته و سالانه بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: جاده قزوین_الموت به تنکابن از پروژه‌های مهم ملی است که در سال ۸۶ به‌عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور کلید خورد و در سال ۹۴ اجرای آن به شرکت ساخت محول شد که این مسیر به طول ۱۶۴ کیلومتر در دست اجرا بوده است.

حسینی اذعان کرد: در چند ماه گذشته، در محدوده استان تاکنون ۹۹۵ میلیارد هزینه شده که در سه سال ۴۶۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده و ۲۳۰ میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران باقی‌ مانده است.

نماینده مردم تنکابن با بیان اینکه این پروژه جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: این پروژه باید جزئی از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی باشد، در صورتی که بازدیدی از این مکان صورت نگرفته است. در نشست‌هایی که سال گذشته نیز داشتیم، بازدیدی از این پروژه انجام نشده است. لذا برای تکمیل این پروژه به بودجه بیشتری نیاز است که برای این‌چنین پروژه‌های بزرگ کشور، موضوع دور از ذهنی نیست.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شروع این گونه پروژه‌های سنگین، انرژی بسیار زیادی می‌طلبد. همچنین برای این پروژه نیازمند تأمین مالی هستیم و یکی از راهکارهایی که می‌توانیم از آن بهره ببریم، مولد سازی است. لذا ما هم امیدوار هستیم این پروژه به نحو احسن به اتمام برسد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =