وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز چهارشنبه با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودروها در مسیر شما به جنوب جاده چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان بازگشایی شد

وی وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده هزارچم را در زمان حاضر سنگین ذکرکرد و گفت: در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل تونل شماره ۶ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۷ تا ۱۸ و تونل البرز تا انتهای آزاد راه، ترافیک خودروها سشنگین گزارش شده است.

وی وضعیت ترافیک در محورهای هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روالن اعلام کرد و از رانندگ/ان واسیل نقلیه خواست علاوئه بر رعایت قوانی و مقررات راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان‌تاب محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک:

۱.جاده چالوس:

(۱-۲) تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.

اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب:

(۲-۱) پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک:

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری و اول شهریورماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می شود:

۱) از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

۲) از ساعت ۱۷ از ابتدای پل زنگوله یعنی از انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، یکطرفه اعمال خواهد شد.

۳) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

روزهای جمعه و شنبه دوم و سوم شهریورماه در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یکطرفه مقطعی به صورت و رفت و برگشت انجام خواهد شد.

اعمال محدودیت تردد جنوب به شمال:

(۳-۱) محدودیت قطعی:

روز یکشنبه چهارم شهریورماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می شود:

۱) از ساعت ۱۴ از ابتدای آزاد راه تهران شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود.

۲) از ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله یعنی از انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، انسداد به صورت کامل .

۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود.

۴) از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

۵) در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا می شود.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۱ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

۲. محور هراز:

(۱-۲) تردد انواع تریلر همچنان در محور هراز و بالعکس ممنوع است.

(۲-۲) در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی از روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه تا چهارم شهریورماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

(۳-۲) تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه ، جمعه و یکشنبه یکم، دوم و چهارم شهریورماه از محور هراز ممنوع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =