فرآیند حذف کنکور آغاز شده است/ افزایش نظارت سازمان سنجش بر امتحانات نهایی

سرپرست سازمان ملی سنجش از افزایش نظارت سازمان سنجش بر امتحانات نهایی از سال آینده خبر داد و گفت: فرایند حذف کنکور آغاز شده است.

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره امکان حذف کنکور با اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: فرآیند حذف کنکور آغاز شده است. به میزانی که تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور افزایش یابد، تاثیر آزمون کاهش می‌یابد.

وی افزود: سال آینده میزان تاثیر سوابق به ۴۰ درصد می‌رسد. تا چند سال این روند ادامه دارد و نتایج آن بررسی خواهد شد. در صورت لزوم، پس از این مدت مجدد بازنگری خواهد شد و تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. زمان دقیق حذف کنکور مشخص نیست.

پورعباس خاطرنشان کرد: ادعای تقلب در آزمون‌های آموزش و پرورش اثبات نشده است. اثبات نیازمند مدرک است. ممکن است احساس داوطلبان اینگونه باشد. در این راستا، نظارت سازمان ملی سنجش از سال آینده بیشتر خواهد شد.

گفتنی است، مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، کنکور ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و تاثیر قطعی معدل تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. اجرای مصوبه در ۲ سال گذشته با چالش‌های بسیاری همراه بود. چرا که از سوی نمایندگان مجلس و داوطلبان مورد اعتراض قرار گرفت. با این حال، این مصوبه همچنان در حال اجرا است.

تاسیس سازمان ملی سنجش یکی دیگر از اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که هدف از راه‌اندازی آن، حذف کنکور اعلام شده است. سید جلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌تر در گفت‌وگو با ایسکانیوز هدف از تاسیس این سازمان را حذف کنکور در آینده اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =