گفتگو با مهندس نمونه منابع طبیعی کهگیلویه  و بویراحمد

فیض الله درخشان پی: داشتن روحیه کار گروهی در کنار مسئولیت پذیری و اجرای قوانین و مقررات اداری از مهم ترین شاخصه های کارمند نمونه است .

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد،چهارم شهریور ماه در تقویم ایران به عنوان روز کارمند می باشد که به همین مناسبت خبرنگار ایسکانیوز مصاحبه ای با فیض الله درخشان پی مهندس منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است .

لطفاٌ ضمن معرفی خود، در مورد فعالیت هایتان در منابع طبیعی توضیح دهید؟

فیض الله درخشان پی هستم که به عنوان مهندس منابع طبیعی و در حدود ۳۰ سال در حیطه حقوقی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت می باشم.

در مسیر خدمت چه شاخصه هایی را رعایت کرده اید که به عنوان کارمند نمونه معرفی شده اید؟

من طبق نوع فعالیتی که در منابع طبیعی دارم مهم ترین شاخصه و نکاتی که برای خود ترسیم نموده ام توجه به اهمیت و ضرورت خدمت رسانی صادق و پاک ، که مورد رضای خداوند قرار بگیرد که در این راستا شاخصه هایی اعم از کرامت ارباب رجوع و همکارانی است که در اداره با آنها مراودت می کنم و همچنین مسئولیت پذیری و اجرایی قوانین و مقررات اداری از مهم ترین شاخصه هایی است که باعث شده است در انتخاب بنده در سال گذشته به عنوان کارمند نمونه تاثیر بگذارد.

ویژگی های یک کارمند را در برخورد با ارباب رجوع توضیح دهید؟

کارمند نمونه فردی است که مهارت‌های درست و تجربه‌ی کاری لازم را برای شغل مدنظر و همچنین شخصیت و توانایی لازم را برای جای گرفتن در تیم شما دارد. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید هر روز با فرد موردنظر کار کنید، به احتمال زیاد در استخدام موفق بوده‌اید. و کارمند مثبت‌نگر و خوش‌بین بی‌شک بهترین نوع کارمندی است که می‌توانید داشته‌باشید. کارمندان مثبت‌نگر هیچ‌گاه از انجام کارهای سطح پایین ناراحت نمی‌شوند و غر نمی‌زنند.آن‌ها انتقادات سازنده را با داشتن لبخند صادقانه‌ای روی لب می‌پذیرند و حضورشان فضای کاری را تلطیف می‌کند. رفتار شاد و خوشایند آن‌ها در محیط کار به همه سرایت می‌کند و هیچ‌جایی برای منفی‌نگری باقی نمی‌گذارد.

تاثیر دیگر همکاران در انتخاب شما به عنوان کارمند نمونه تا چه میزان بوده است؟

استفاده از نکات مثبت همکاران و تجربیات آنان در فعالیت ها و کارهای روزمره، پاسخ گویی دقیق به تمام قسمتهای منابع طبیعی را مدنظر قرار دادم .

انتخاب کارمندان نمونه و تجلیل از آنان چه تأثیری در بهبود و راندمان کاری سایر همکاران می تواند داشته باشد؟

زمانی که یک نفر را از مجموعه ای به عنوان نمونه و الگو معرفی می شود به این معنا نیست که سایر افراد از شاخصه هایی که این فرد برخوردار بوده است محروم باشند بلکه این شاخصه ها در فرد نمونه برجسته تر و نمایان تر بوده است. لذا این برجستگی در فرد مورد تقدیر باعث می شود تا دیگر همکاران نیز نسبت به شاخصه هایی که در خود دارند اهتمام بیشتری بگذارند و با انرژی مثبت و دلگرمی بیشتری به رضایت از سازمان و تعالی خود بپردازند.

به عنوان سخن پایانی شما؟

خداوند را شاکرم به خاطر تمام الطاف و توجهاتی که به بنده داشته است و تشکر ویژه دارم از همکارانی که به بنده کمک کردند و امیدوارم در آینده بتوانم در جهت پیشرفت اداره تجربیات خود را به همکاران دیگر به خوبی انتقال دهم.

خبرنگار: فائزه صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1240958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =