افتتاح ۵۹۳ طرح در استان یزد به مناسبت هفته دولت

۵۹۳ طرح مختلف به مناسبت هفته دولت با اعتبار بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، «محمدجواد ابوالحسینی» ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت، از افتتاح ۵۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی استان در این هفته خبر داد و افزود: برای این طرح‌ها بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان هزینه شده که ۳۴ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و چهار هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان از سوی بخش دولتی تامین شده است.

وی از اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر با افتتاح این طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: اکثر طرح‌ها در زمینه صنعتی، معدنی و اقتصادی است که ۶۰ درصد آنها از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

معاون استاندار درباره مهمترین این طرح‌ها اظهار داشت: افتتاح معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یکی از این طرح هاست که ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی را تولید می‌کند.

وی از فولاد آلیاژی یک سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان دیگر طرح یاد کرد و ادامه داد: واحد تولید کنسانتره در ساغند، تولید کاغذ در اشکذر و چند واحد تولید سرامیک در استان به بهره برداری می‌رسد.

ابوالحسینی با اشاره به بهره برداری از طرح‌های گردشگری با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی گفت: ۱۰ اقامتگاه و سفره خانه سنتی، ۱۷ بومگردی، سه مجتمع گردشگری، دو مزرعه گردشگری و دو هتل به بهره برداری خواهد رسید.

وی سرمایه گذاری در صنعت برق مهریز و بافق را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در طرح‌های کشاورزی نیز ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ابوالحسینی از تحویل ۸۰ واحد طرح نهضت ملی در تفت، ۶۰ واحد در شاهدیه و ۱۸۵ واحد ویلایی در ابرکوه در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی خوبی نظیر مخزن فدک با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب و هچنین فاز یک رینگ آب شهری به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری می‌رسد.

وی طرح‌های نوسازی مدارس و مراکز ورزشی آموزش و پروش را با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان خواند و تأکید کرد: مدرسه حیات طیبه ۲۴ کلاسه، یک مدرسه ۱۸ کلاسه و یک هنرستان افتتاح می‌شود و همچنین ۱۰ چمن مصنوعی و ۲۳ مدرسه بازسازی شده اند.

معاون استاندار افزود: ۱۵ طرح شرکت توزیع برق منطقه‌ای نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان دولتی و ۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آن رینگ برق ۱۳۲ اسمالون به مروست است که پایداری برق استان یزد را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، ابوالحسینی ادامه داد: گازرسانی ۱۱۵ میلیارد تومانی توسط شرکت گاز و همچنین ۳۰ کیلومتر بزرگراه طبس ـ یزد معروف به طریق الرضا نیز در هفته دولت یا نیمه اول شهریور به بهره برداری می‌رسد.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =