۶۰۰۰ نیروی مرزبانی برای ماموریت اربعین به کار گرفته شده‌اند / امنیت کامل در مرزها برای تردد زائران

فرمانده مرزبانی از آمادگی کامل مرزبانی در ایام اربعین خبر داد و گفت که با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ مشکل امنیتی در مرزهای کشور و به خصوص در مرزهای در نظر گرفته شده برای تردد زائران اربعین در شرق و غرب کشور رخ نداده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سردار احمدعلی گودرزی درباره اقدامات مرزبانی در ایام اربعین حسینی گفت:‌ مرزبانی فراجا از ماه‌ها قبل تمهیدات و اقدامات خود را برای اربعین آغاز کرده و یکی از مهم‌ترین مواردی که در دستورکار خود قرار داد، توسعه دیپلماسی مرزی میان ایران و عراق بود که در نتیجه همین اقدامات نیز امسال هم تعداد پایانه‌های مرزی افزایش پیدا کرد و هم سرعت تردد زائران در مرزها کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امسال، شاهد برگزاری منظم‌ترین ماموریت اربعین در مقایسه با سال‌های قبل بودیم، گفت: این نظم در نتیجه تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته میان دستگاه‌های داخلی و همچنین انجام دیپلماسی مرزی با مقامات کشور عراق حاصل شده است. خوشبختانه امنیت خوبی نیز در پایانه‌های مرزی برقرار شده است و هیچ مورد امنیتی چه در مرزهای شرقی و چه در مرزهای غربی کشور نداشتیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه ۶ هزار نیروی مرزبانی برای ماموریت اربعین به‌کار گرفته شده‌اند، اظهارکرد:‌ عمده مردم عزیز تصور می‌کنند که ماموریت اربعین تنها به مرزهای غربی کشور محدود شده است، این در حالی است که مرزبانی در مرزهای شرقی کشور نیز در آماده‌باش است، چرا که شماری از زائران پاکستانی و ... از این مرزها وارد کشور شده و به سمت مرز چذابه که برای تردد اتباع در نظر گرفته شده حرکت کرده‌اند.

گودرزی با اشاره راه‌اندازی سامانه سجاد میان پلیس ایران و عراق گفت: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر اینکه سرعت معطلی در گیت‌های مرزی به حدود چهار ثانیه رسید. این الزام نیز برداشته شد که زائران حتما از همان مرزی وارد کشور شوند که از آن خارج شده بودند. البته با توجه به اینکه عمده زائران با وسایل نقلیه شخصی به سمت مرزها رفته‌اند، توصیه ما این است که حتما از همان مرزی به کشور وارد شوند که از آن خارج شده‌اند تا دیگر دچار مشکلات جابجایی برای یافتن پارکینگ و ... نشوند.

بیشتر بخوانید:

نصب سیستم‌های پیشرفته در مرزها برای مقابله با قاچاق

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان از خروج اتباع غیرمجاز از کشور و همچنین عبور غیرمجاز از مرز جلوگیری می‌کنند، گفـت: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی خوبی که در مرزها وجود دارد، هیچ مورد عبور غیرقانونی در مرزها نداشتیم. همچنین مرزبانان تعدادی از اتباع غیرمجاز و همچنین افرادی را که بدون مدارک و مجوز قصد خروج از کشور را داشتند، شناسایی کرده و از خروجشان جلوگیری شد.

به گفته فرمانده مرزبانی فراجا، آمادگی مرزبانان تا زمان بازگشت تمامی زائران از سفر اربعین ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1240973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =