۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران مستقر می‌شوند

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به استقرار ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران اعلام کرد که امسال بخش خدمات رشد ۷/۸ درصدی خواهد داشت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ حشمت‌الله سلیمانی در تشریح تحقق توسعه استان تهران مبتنی بر تقویت ارائه خدمات نوین و دانش پایه گفت: در راستای تحقق رشد اقتصادی کشور طی برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مطالعات آمایش سرزمین، محدودیت منابع پایه و ملاحظات زیست محیطی، جهت گیری توسعه استان تهران مبتنی بر توسعه بخش خدمات بویژه خدمات نوین و دانش پایه و توسعه صنایع با دانش فنی بالا خواهد بود.

وی افزود: با بررسی های کارشناسی، رشد بخش کشاورزی ۵.۸ درصد، معدن ۵.۷ درصد، گروه صنایع ۵.۹ درصد و بخش خدمات ۷.۸ درصد برای سال جاری هدفگذاری شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در تشریح هدفگذاری رشد اقتصادی استان تهران در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داد: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی بدلیل محدودیت منابع آب بخش صنایع و ضرورت رعایت شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای سرمایه گذاری، آلایندگی زیاد استان، تراکم زیاد جمعیت در استان تهران، محدودیت زمین برای ساخت مسکن جدید و همچنین بخش معدن نیز به واسطه موضوع فرونشست زمین، کمتر از میانگین کل اقتصاد استان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

سختگیری پارک علم و فناوری قزوین مانعی برای دانش‌بنیان‌های کشاورزی است

سلیمانی تأکید کرد: حضور بیشترین نهادهای تنظیم کننده قدرت اقتصادی در استان، استقرار بزرگترین جامعه صنفی (تولیدی، توزیعی و خدماتی)، حضور بزرگترین شبکه توزیع و پخش کالا در استان، استقرار یک سوم انواع صنایع بزرگ کشور و صنایع بزرگ تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، این استان را به عنوان خط دهنده در رهبری و پیشانی اقتصاد کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: استقرار ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان، ۲۸ درصد تولید ناخالص داخلی، اختصاص ۱۵ درصد سهم بخش صنعت از ارزش افزوده کشور به دلیل گستردگی و تنوع صنایع فعال قطب اصلی صنعت کشور، تمرکز بالای جمعیت استان بالغ بر ۱۷ درصد از جمعیت کل کشور و «ارزش افزوده» به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان با سهم حدود ۷۸ درصدی از ارزش افزوده استان و حدود ۳۵ درصد از ارزش افزوده کشور از ویژگی هایی است که در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم تأثیر بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =