نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و نرخ آن باید تا به امروز ابلاغ می‌شد گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامرضا نوری قزلجه در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: همزمانی کشت پاییزه با آغاز دولت اتفاق مبارکی است و امید می‌رود سال زراعی خوبی پیش رو داشته باشیم و از تلاش همه کشاورزان و مسئولان قدردانی میکنم.

بیشتر بخوانید:

قیمت واقعی گندم مشخص شد

وی افزود : در تولید گندم اتفاق های خوبی افتاده است و تداوم داده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به زراعی، تغذیه و بهره وری بسیار در تولید گندم مهم است و این اقدامات ادامه داده می‌شود و تداوم خودکفایی دهه ۸۰ در تولید گندم جشن گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید کالای اساسی در کشور برای وزارت جهاد کشاورزی مهم و اساسی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشی دولت اجرای قانون و برنامه ها در کشور است گفت: قانون افزایش بهره وری در کشور مهم است که حرکت بر روی آن خواهد بود.

نوری قزلجه گفت: دولت باید منابع لازم برای عملیاتی شدن این برنامه ها را فراهم کند تا بتوانیم به خودکفایی ۹۰ درصد محصولات کشاورزی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای خودکفایی ۹۰ درصدی محصولات کشاورزی ۱۰۰۰ همت برآورد منابع مالی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و نرخ آن باید تا به امروز ابلاغ می‌شد گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این اقدام از مسیر قانونی خود پیش می‌رود و منافع تولید کننده در نظر گرفته میشود که عامل مهمی برای انگیزه تولید کنندگان‌ است.

نوری قزلجه گفت: قطعی برق برای کشاورزان خیلی مهم است و تولید آنها دچار آسیب می‌شود و کشاورزان حاضر هستند برق خانه شان قطع شود اما برق مزارع آنها قطع نشود.

وی افزود: برای تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان نیز مذاکراتی انجام شده است تا دغدغه‌ ای نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتماد جامعه کشاورزی را با اعلام به موقع قیمت ها و پرداخت مطالبات کشاورزان جلب یا حفظ می شود.

وی افزود: بحث های ترویجی برای جامعه کشاورزی بسیار مهم است و کارشناسان باید به صورت چهره به چهره با کشاورزان ارتباط داشته باشند.

وی گفت: آمار و ارقام برای جامعه کشاورزی مهم است و هیچ ابایی از اصلاح و دقیق شدن آن نباید داشته باشیم که از چالش های اصلی کشاورزی است و موجب بی اعتمادی در دستگاه های بین بخشی می‌شود.

نوری قزلجه گفت: امنیت غذایی کشور با کارهای فنی و اساسی‌ شکل می‌گیرد و اینطور نخواهد بود که برای اینکه فعالیت خود را مثبت نشان دهیم قیمت مرغ و تخم مرغ را ارزان نگه داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =