زنان کار آفرین، طلایه داران جامعه امروزی

در گذشته باتوجه به شرایط مختلف، جامعه زنان و دختران امکان تحصیل کافی و کار در بیرون از خانه را نداشتند اما امروزه شاهد این اتفاق هستیم که بانوان به عنوان اشخاص موفق توانستند در جامعه تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان شرقی، به سراغ یکی از بانوان موفق جوان در حوزه کارآفرینی رفتیم که نام وی رفیعه طبیبی متولد ۱۳۷۱ از تبریز است.

طبیبی به مدت ۹ سال صادرکننده نمونه ملی و کشوری در حوزه خشکبار است که هم اکنون نائب رئیس انجمن کار آفرینان جوان آذربایجان شرقی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از زمان کودکی به تجارت علاقمند بود اظهار کرد: با توجه به این که شرکت ما از ابتدا به صورت خانوادگی تأسیس شده است و پدرم نیز با مادرم در رابطه با مسائل شرکت مشورت می‌کرد، به تجارت علاقمند شدم.

نائب رئیس انجمن کار آفرینان بیان کرد: بعد از مدرسه سعی می‌کردم بیشتر وقتم را در کنار پدرم باشم تا از او یاد بگیرم و علاقه داشتم بیشتر در محیطی که مسائل اقتصادی مطرح می‌شود، حضور داشته و یاد بگیرم.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی چون خانم بودم، خیلی دلم میخواست وارد حوزه اقتصادی بشوم و چون در منطقه ما قبلا حضور بانوان در مسائل اقتصادی کم‌تر بود، کمی کار مرا با چالش روبه رو می‌کرد.

طبیبی تصریح کرد: اما به مرور خیلی از دوستان و اطرافیانم من را به عنوان الگوی خود قرار دادند و وارد حوزه کار پدران و همسران‌شان شدند.

وی گفت: از طرفی هم علاقه‌مند بودم کار و راهی را که پدرم آغاز کرده بود، ادامه دهم و اصل جانشین پروری را در شرکت‌مان اجرا کنم که بعد از موسسان، شرکت به حیات خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: در این مسیر برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم کارآفرینی شد که یکی از ارزشمندترین اقدامات به ثمره نشاندن زحمات هزاران کشاورز عزیز کشورم و رساندن محصولات آنها به دست مصرف کنندگان در دور ترین نقاط دنیا است.

نائب رئیس انجمن کار آفرینان جوان با بیان این که کمکی از نهادهای دولتی دریافت نکرده است، افزود : واقعیت این است که من زیاد به کمک‌های دولتی معتقد نیستم، اگر به آن‌ها وابسته باشیم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی یادآور شد: وابستگی شرکت‌ها به دولت مانند، وابستگی نوازد شیرخواره به شیر است که مانع از استقلال، تکامل و رشد می‌شود.

طبیبی در پایان گفت: از دولت انتظار کمک نداریم، تنها خواسته‌ای که داریم این است که برای تولید کننده و صادر کننده مانع تراشی نکنند.

خبرنگار: مریم پورقهرمان

انتهای پیام/

کد خبر: 1241120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =