زمان انتقام ایران از رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است / قرار گرفتن اسرائیل در وضعیت اضطراری دلیل دست و پا زدن‌ کشورهای غربی

سعدالله زارعی با اشاره به اینکه حزب الله آغاز عملیات انتقامی علیه رژیم صهیونیستی را کلید زد، گفت: عملیات انتقامی ایران بسیار نزدیک و مقدمه آن طی شده است و به زودی شاهد اتفاق مهمی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص پاسخ‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ترور فرماندهان خود مطرح می‌شود. حزب الله لبنان در نهایت بامداد روز یک‌شنبه عملیات خود را آغاز و با شلیک 320 موشک حداقل 11 پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی و منطقه جولان اشغالی را مورد هدف قرار داد. به نظر می‌رسد سایر اضلاع مقاومت نیز به زودی عملیات‌های انتقامی خود را انجام خواهند داد. در این میان پاسخ ایران به ترور شهید هنیه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر اساس وعده مقامات نظامی ایران، قرار است عملیاتی با ابعاد متفاوت نسبت به «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی انجام شود. دکتر سعدالله زارعی –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به تحلیل پاسخ حزب الله و همچنین احتمال عملی شدن عملیات انتقامی ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید:

افراطیون صهیونیست مانع آتش‌بس در غزه هستند / احتمال صرف ‌نظر ایران از انتقام در صورت توقف جنگ

وی در خصوص تلاش رسانه‌های غربی برای ناکام نشان دادن عملیات حزب الله گفت: ورود غربی‌ها به صحنه برای کمک به رژیم صهیونیستی و تلاش برای ناموفق نشان دادن اقدام حزب الله تایید اهمیت مسائل اسرائیل برای آنان است و خود همین مسئله نشان می‌دهد که یک جبهه بندی در جهان وجود دارد که یک طرف آن غربی‌ها با کلمه رمز اسرائیل با جهان اسلام مواجه هستند و طرف دیگر کشورها و گروه‌هایی با کلمه رمز مقاومت در حال ستیز با غرب هستند.

زارعی با بیان اینکه غربی‌ها به مسئله اسرائیل به عنوان یک واحد مجزا نگاه نمی‌کنند، اظهار کرد: اسرائیل کلمه رمز بقای قدرت غرب در میان مسلمانان است و از همین رو در چنین صحنه‌هایی به زبان اسرائیل تبدیل می‌شوند؛ حتی در زمان عملیات به مغز و گاهی به بازو و پای اسرائیل تبدیل می‌شوند. وی افزود: آنها با تمام قوا از اسرائیل حمایت می‌کنند و جای تاسف دارد که کشورهای اسلامی به جای درک این حقیقت بسیار روشن و جمع شدن دور کلمه رمز [مقاومت]، در داخل جبهه غرب به ایفای نقش می‌پردازند.

کارشناس منطقه با اشاره به تلاش برخی رسانه‌های عربی برای تحقیر عملیات حزب الله کمتر از رسانه‌های غربی و اروپایی نبود، تصریح کرد: این امر نشان دهنده نوعی به هم ریختگی در جهان اسلام است. وی در ادامه با طرح این سوال که آمریکایی‌ها چه زمانی در حمایت از اسرائیل وارد صحنه می‌شوند، خاطر نشان کرد: زمانی که اسرائیل وارد وضعیت اضطراری شود و غربی‌ها نسبت به آن احساس خطر کنند، با قدرت کنار آن قرار می‌گیرند و خود همین نشان دهنده موفقیت جبهه‌ای است که اسرائیل را در وضعیت اضطرار قرار داده است.

از نظر دکتر زارعی، اظهارات و موضع‌گیری‌های رسانه‌ای و سیاسی در محافل غربی خود نشان دهنده میزان موفقیت عملیات حزب الله لبنان است. وی در خصوص سوالاتی که در مورد زمان عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، گفت: حزب الله آغاز عملیات انتقامی را کلید زد و همانطور که سردار سلامی هم گفتند، عملیات انتقامی ایران بسیار نزدیک و مقدمه آن طی شده است و به زودی شاهد اتفاق مهمی در این زمینه خواهیم بود.

وی در خصوص ارتباط آتش‌بس با عملیات ایران و احتمال صرف نظر کردن ایران از پاسخ در صورت دستیابی به آتش‌بس اظهار کرد: قطعا پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه از اولویت درجه اول برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و شکی در این زمینه وجود ندارد و اگر جمهوری اسلامی بتواند کمکی به توقف جنگ انجام دهد، حتما این کار را انجام خواهد داد ولی از این نظر که آتش‌بس حق ایران برای پاسخ به اقدام اسرائیل را کنسل کند، امکانپذیر نیست؛ زیرا در این ماجرا امنیت و تمامیت ارضی ایران زیر سوال رفت.

زارعی با بیان اینکه رخنه رژیم صهیونیستی در حاکمیت ملی ایران و اقدام امنیتی علیه مهمان آن هم در تهران با چیز دیگری از جمله آتش‌بس قابل معاوضه نیست، تصریح کرد: اگرچه این دو مسئله جدای از هم هستند اما اگر ما بدانیم به تاخیر انداختن پاسخ به توقف جنگ کمک می‌کند، قاعدتا این کار را انجام می‌دهیم ولی کنار گذاشتن آن غیر ممکن است. وی در خصوص احتمال دستیابی به آتش‌بس نیز گفت: تا زمانی که دولت افراطی اسرائیل مخالف آتش‌بس باشد و دولت آمریکا هم با آنها هم رای باشد و یا اراده لازم برای متوقف کردن ماشین جنگی اسرائیل را نداشته باشند، احتمال توافق بسیار کمرنگ است.

وی افزود: بیش از 9 ماه است که بحث توافق مطرح می‌شود و هیئت‌های سیاسی طرفین در حال رفت و آمد هستند اما بعد از آن آتش‌بس محدود یک هفته‌ای هیچ پیشرفتی در خصوص آتش‌بس دوم شاهد نبودیم و احتمال دستیابی به توافق بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =