۱۱ هزار زائر یزدی به استان بازگشته‌اند

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: حدود یازده هزار نفر از زائران یزدی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای استان شب گذشته وارد مرزهای ایران شدند و توسط این ناوگانن برای بازگشت پوشش داده شدند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمد رستگاری با اشاره به خدمات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان یزد برای ایاب و ذهاب زائران اربعین حسینی گفت: دوره پیک بازگشت زائران یزدی پیاده‌روی اربعین حسینی پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۴ هزار نفر از زائران یزدی پیاده‌روی اربعین برای مسیر رفت خود به سوی مرز از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استفاده کردند و شب گذشته حدود ۱۱ هزار نفر از این زائران وارد مرزهای ایران شدند و ناوگان حمل و نقل عمومی بازگشت آنها را به استان پوشش داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد: حدود ۳ هزار زائر یزدی دیگر نیز که سفر رفت خود را با ناوگان عمومی انجام داده‌ بودند کم‌کم در حال ورود به مرزهای ایران هستند و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان برای بازگشت آنها به استان خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: از ابتدای طرح جابه‌جایی زائران اربعین که نزدیک به یک ماه است شروع شده، اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در دو مرز مهران و چذابه استقرار دائم دارند تا پس از ورود زائران یزدی آنها را راهنمایی کنند و سپس در خصوص تأمین اتوبوس بازگشت آنها سرویس‌دهی و خدمات‌دهی می‌کنند.

رستگاری گفت: امسال کم‌ترین معطلی زائران یزدی را در دو مرز چذابه و مهران داشتیم و بیش از ۹۵ درصد اوقات اتوبوس معطل زائر بوده و هیچ زائری بیش از نیم تا یک ساعت معطل نبوده است که معمولاً این معطلی برای تکمیل ظرفیت اتوبوس بوده است.

وی ادامه داد: این چند روزی که گذشت زمان پیک بازگشت زائران بود اما در هر صورت دپوی اتوبوس‌های ما در دو مرز چذابه و شلمچه در این روزها کمتر از پنچ اتوبوس نبوده است و هم اکنون نیز در پایانه مرزی چذابه ۱۰ دستگاه اتوبوس و در مرز مهران هشت دستگاه اتوبوس دپو داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: دو مرز چذابه که مرز اصلی برای زائران استان یزد است و مرز مهران که تقاضای سفر برای آن زیاد بود توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان یزد پوشش داده شده است و از زائران یزدی به خصوص کسانی که انفرادی سفر کرده‌اند تقاضا داریم از یکی از این دو مرز وارد ایران شوند تا بتوانند به راحتی از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

خبرنگار: محمد رضا زارع صدرآبادی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =