هم افزایی بشر لزوم توجه به بحران آب است

روح الله متفکر آزاد از لزوم توجه به هم افزایی بشر برای عبور از بحران آب خبر داد و گفت: برای دور شدن از جنگ، بهترین راه، دنیای تعاملات آب است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان شرقی، همایش ملی ایده‌ها و راهکارهای نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه اورمیه با مشارکت نهاد های دولتی و حاکمیتی در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: تفکر حکمرانی علمی کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است و نظام حل مسائل کشور از جایی به نام دانشگاه عبور می کند. خود این امر به معنی به ثمر نشستن آموزش عالی و استفاده از نیروی انسانی است.

متفکر آزاد گفت: این یک موضوع زیست محیطی مهم است و همه نزاع‌های دولت‌ها در آینده نه چندان دور بر سر موضوع آب است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به هم افزایی بشر برای عبور از بحران آب، دنیای تعاملات آب است و دور شدن از جنگ آب و دیپلماسی آب موضوع مهمی است که باید وزارت خارجه ورود کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در صحن مجلس را در دولت شهید رئیسی با مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام سازه‌های سخت انجام دادیم.

وی بیان کرد: هر مقدار هزینه برای محیط زیست، یک سرمایه گذاری است و در آینده هزینه‌های درمان کاهش پیدا می کند و امیدواریم شاهد پیگیری سرمایه گذاری برای سلامت نسل‌های آینده در دولت جدید باشیم.

خبرنگار : مریم پورقهرمان

انتهای پیام/

کد خبر: 1241335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =