قیمت گندم بازهم تعیین نشد / گندمگاران همچنان در انتظار

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای قیمت‌گذاری امروز اظهار کرد: با توجه به اختلاف نظرهایی که در زمینه‌های کارشناسی وجود دارد، امروز قیمت نهایی تعیین نمی‌شود و جلسه بعدی تا کمتر از یک هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صبح امروز جلسه شورای قیمت‌گذاری در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد تا قیمت ۳۲ محصول اساسی تعیین شود که غلامرضا قزلجه نوری- وزیر جهاد کشاورزی- در این جلسه اظهار کرد: بر اساس قانون شورای قیمت‌گذاری و اعلام سیاست‌های حمایتی تا پایان تیرماه باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد که متاسفانه این مسئله به تاخیر افتاد. طی روزهای گذشته و پس از استقرار در وزارت‌خانه جلسات و کمیته‌های لازم شکل گرفت تا مقدمات جلسه امروز انجام شود و بتوانیم قیمت خرید گندم را در سال زراعی آینده اعلام کنیم و کشاورزان بتوانند مطابق آن برنامه‌ریز کنند.

بیشتر بخوانید:

نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

وی افزود: با توجه به ترکیبی که دولت مشخص کرده است، نمایندگانی از دولت، وزارت جهاد کشاورزی، اقتصاد و برنامه و بودجه، نمایندگانی از تشکل‌ها و تولیدکنندگان در عضویت شورا و ناظرینی از مجلس شورای اسلامی در جلسه حضور داشتند. حدود دو ساعت این جلسه ادامه داشت و نظرات کارشناسی مختلف مطرح شد. باتوجه به وجود تفاوت دیدگاه‌ها بنا شد که طی روزهای آتی جلسات کارشناسی تکرار شود تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود و در جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اختلاف نظرها قیمت امروز تعیین نمی‌شود. ما منافع ملی و منافع کشاورزان را در نظر داریم و به همین دلیل موارد مورد بحث باید حتما مطرح و حل شوند. جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری حتما کمتر از یک هفته دیگر برگزار و اعلام خواهد شد چرا که برای کشاورزان بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =