فعالیت‌های بهورزان تأثیر زیادی در ارتقاء سلامت جامعه دارد

فرزاد آور گفت: تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ترین ‌روستاهای‌ کشور موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارائه‌ گردد و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نقش‌ بهورزان‌ در سلامت ‌جامعه‌ حیاتی‌ است. امروز که ‌ما شاهد کاهش‌ مرگ‌ و میر مادران‌ و کودکان‌ هستیم،‌ باید همه‌ را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌، زیرا ارتقا شاخص‌های‌ بهداشتی‌ کشور در گرو تلاش‌ و فعالیت‌ این‌ عزیزان‌ است‌. واکسیناسیون کودکان و آموزش مادران در زمینه رعایت بهداشت، از مهم‌ترین وظایف بهورزان می‌باشد. تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ترین ‌روستاهای‌ کشور موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارائه‌ گردد و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود. با این‌ وصف‌ بهورزان‌ نه‌ تنها موجب ‌سلامت‌ روستاییان‌ می‌شوند، بلکه‌ به ‌تامین‌ سلامت‌ جامعه‌ شهری‌ نیز کمک ‌می‌کنند. بیماری‌ حد و مرز نمی‌شناسد و در صورت‌ عدم‌ رعایت‌ بهداشت‌ و عدم ‌ارائه مراقبت‌های بهداشتی‌ در شهر و روستا، فقیر و غنی‌ در معرض‌ خطر ابتلا به‌ انواع‌ بیماری‌ها قرار خواهند گرفت، لذا اجر معنوی‌ برای‌ این‌ عزیزان‌ بهترین ‌پاداش‌ و قدردانی‌ است‌.

دوازدهم شهریور ماه در تقویم ایران به عنوان روز بهورز می‌باشد که به همین مناسبت خبرنگار استانی ایسکانیوز مصاحبه‌ای با فرزاد آور بهورز نمونه شهرستان دنا انجام داده است.

لطفاٌ ضمن معرفی خود، در مورد فعالیت‌هایتان در بهداشت و درمان توضیح دهید

فرزاد آور هستم که به عنوان بهورز روستایی بن زرد شهرستان دنا مشغول به فعالیت می‌باشم.

در مسیر خدمت چه شاخصه‌هایی را رعایت کرده‌اید که به عنوان بهورز نمونه معرفی شده‌اید؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه بهورز آموزش بهداشت می‌باشد. بهورزان با آموزش بهداشت به صورت عمومی این وظیفه مهم را انجام می‌دهند که این شاخصه و رعایت آن باعث پیشرفت بنده شد. با ارائه راهنمایی‌های بهداشتی لازم به جمعیت تحت پوشش و آگاه ساختن مردم از خدمات بهداشتی درمانی موجود و نحوه دسترسی به آنها، کمک شایانی به اجتماع می‌نمایند.

انتخاب بهورزان نمونه و تجلیل از آنان چه تأثیری در بهبود و راندمان کاری سایر همکاران می‌تواند داشته باشد؟

زمانی که یک نفر را از مجموعه‌ای به عنوان نمونه و الگو معرفی می‌شود به این معنا نیست که سایر افراد از شاخصه‌هایی که این فرد برخوردار بوده است محروم باشند بلکه این شاخصه‌ها در فرد نمونه برجسته‌تر و نمایان‌تر بوده است. لذا این برجستگی در فرد مورد تقدیر باعث می‌شود تا دیگر همکاران نیز نسبت به شاخصه‌هایی که در خود دارند اهتمام بیشتری بگذارند و با انرژی مثبت و دلگرمی بیشتری به رضایت از سازمان و تعالی خود بپردازند.

چگونه تجربیات و دانش خود را به دیگر همکاران انتقال می‌دهید؟

همواره تلاش نموده‌ام تا با کار و تلاش صادقانه و خالصانه، تجربیات خود را با برگزاری کلاس آموزشی برای سایر نیروهای خانه بهداشت، علی الخصوص نیروهای جدید الاستخدام در جهت سهولت امور و تسریع در رسیدگی به امور بهورزی انتقال دهم.

سخن پایانی شما چیست؟

خداوند را شاکرم به خاطر تمام الطاف و توجهاتی که به بنده داشته است و تشکر ویژه دارم از همکارانی که به بنده کمک کردند و امیدوارم در آینده بتوانم در جهت پیشرفت و تجربیات خود را به همکاران دیگر به خوبی انتقال دهم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1241825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =