حمایت از دولت باید به همراه نظارت صورت گیرد

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس با تاکید بر نظارت به کار دولت گفت: حمایت از دولت باید به همراه نظارت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، سیدشمس‌الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در یادواره شهدای روستاهای تیل پردسر، آلکله و رودپشت شهرستان رامسر روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۳ بر حمایت همگان از دولت چهاردهم تأکید کرد.

سیدشمس‌الدین حسینی نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت همگان از دولت دکتر پزشکیان اشاره‌ای به خطاب رهبری نسبت به وی، گفت: چگونگی خطاب رهبری به دکتر پزشکیان را دیدیم؛ ایشان وی را چهره‌ای مردمی، صادق و فرهیخته خطاب کردند؛ مگر ما تابع ولی فقیه نیستیم؟ آیا بعد از گفتن این جملات از سوی رهبری معظم، مگر حق داریم که با فرض این‌که کاندید مورد نظر ما در انتخابات رأی نیاورده با رئیس‌جمهور منتخب کشور این‌گونه رفتار کنیم؟

حسینی با مغایر دانستن برخی رفتارها با رفتار علوی نسبت به رئیس‌جمهور، افزود: خلاف پیروی از خط ولایت فقیه است که ولی فقیه زمان بیاید به صراحت یک فردی را تایید کند و برخی افراد به خاطر اینکه من با وی اختلاف سلیقه دارم، چوب لای چرخ ملت بگذارد.

وی به اهمیت نظارت بر کار دولت در کنار حمایت اشاره و افزود: تعریف، تمجید و حمایت رهبری از رئیس‌جمهور و دولت به معنی آن نیست که هر رفتاری را در پیش بگیرند درست است و یا باعث مصون ماندن از نظارت است؛ خیر، بلکه حمایت از دولت باید در کنار نظارت صورت گیرد.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه انتخاب وزیر امور خارجه توضیحاتی ارائه و گفت: بنده و بسیاری دیگر می‌دانستیم که رئیس‌جمهور، وزیرخارجه را معرفی و رهبری هم، وی را تایید کرده است البته نه تنها تأیید، بلکه پیش‌بینی ایشان بود که چه بسا در مجلس، رأی هم بیاورد و همچنین دستور دادن که عباس عراقچی قبل از اینکه وزیر خارجه شوند در جلسات شورای عالی امنیت ملی شرکت کند.

سید شمس‌الدین حسینی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از رأی آوردن کل کابینه در مجلس به عنوان کسب یک موفقیت یاد کردند، افزود: مقام معظم رهبری، رای آوردن همه کابینه را به عنوان یک موفقیت برای ملت یاد کردند اما شاید در آینده یک یا چند نفر از وزرا در انجام وظایفشان ناتوان باشند که استیضاح، تذکر و سوال، راه‌کار قانونی برای همین مواقع است.

وی با اشاره‌ به حضور هیأت دولت، در کنار مقام معظم رهبری در هفته دولت افزود: ایشان چند جمله و نکته فرمودند که یکی از نکات این بود که رئیس‌جمهور همت کرد و مجلس نیز کمک و کار ارزنده‌ای کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: این اتفاق کلی از نظر مقام معظم رهبری توفیق است و کسانی که این توفیق در باب اخذ تائیدیه از مجلس، نصیب آنان شده، اینک مسئولیت‌شان دو چندان است.

حسینی به روند بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس اشاره و گفت: کسانی در مجلس تأکید داشتند که حداقل دو تا چند نفر از اسامی نباید رأی بیاورند اما بنده شفاف گفتم درباره کمیت هیچ حجت شرعی ندارم و موظف هستم برنامه‌های تک تک وزرای پیشنهادی را به نمایندگی از مردم شریف ایران، بررسی کنم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح کرد: بنده در پی ۱۹ جلسه به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با دقت مطالعه کردم و ارزیابی کامل دارم که کدام وزیر چه توانایی و ناتوانایی‌هایی دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده درباره برنامه‌های وزرای پیشنهادی اضافه کرد: برنامه‌های ۱۱ وزیر را به عنوان رئیس در فراکسیون شمال مطالعه و با تعداد قابل توجهی به صورت انفرادی درباره مشکلات گفت‌وگو کردم؛ به عنوان مثال با وزیر راه و شهرسازی در موضوع حرائم راه‌ها که چه بلایی بر سر مردم آورده و همچنین دیرکرد ساخت راه‌ها چه مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده، گفت‌وگو کردم.

سیدشمس‌الدین حسینی در ادامه گفت: طی جلسه‌ای که با وزیر کشور داشتم بیان کردم که یکی از موضوعاتی که باید سریعا به آن برسید، موضوع رفع اختلاف وزارت کشور با وزارت راه و شهرسازی درباره طرح هادی و طرح جامع شهری است.

وی لزوم نظارت دقیق در کنار حمایت را با بیان ضرب‌المثل «کشیدن مو از ماست» یادآوری و اظهار کرد: جایی که لازم است بایستی مو رو از ماست کشید و منظورم آن است که ما تکلیف خود را انجام دهیم و در قبال دولت هم آن‌جایی که لازم است حمایت و جایی هم که لازم است نظارت کنیم.

سیدشمس‌الدین حسینی خاطرنشان کرد: مشکلات در مدیریت اجرایی کشور زیاد شده و وظیفه ما کاهش مشکلات است و افرادی که حالا به عنوان وزیر در هیئت دولت بر سر کار آمدند برای کاهش مشکلات تلاش کرده و از اصول و ارزش‌های انقلاب حراست کنند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1241899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =