عمان علاقه‌مند به همکاری‌ بیشتر تجاری و اقتصادی با ایران است

الحجری گفت: کشور عمان علاقمند به همکاری تجاری با ایران در منطقه آزاد اروند می باشد، لذا باید دید این منطقه برای سرمایه گذاران عمانی چه انگیزه‌هایی را برای مبادلات تجاری و سرمایه گذاری ایجاد می کند. 

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان، احمدبن سالم الحجری، معاون وزیر کار کشور عمان در حاشیه نشست مشترک با مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان اظهار کرد: مجموعه اقتصادی و بازرگانی پادشاهی عمان درصدد ایجاد رابطه‌ای دوجانبه با کشور دوست و همسایه‌ی ما یعنی جمهوری اسلامی ایران است و ما علاقه‌مند همکاری‌های بیشتر اقتصادی بین این دو کشور مسلمان هستیم.

وی افزود: در این مدت که این دو کشور باهم مراودات اقتصادی و سیاسی داشته‌اند، حدود ۲ میلیارد دلار مبادلات تجاری ایجاد شده است که امیدواریم با همکاری‌های بیشتر بتوانیم بیش از قبل مبادلات تجاری و اقتصادی داشته باشیم.

معاون وزیر کار پادشاهی عمان با اشاره به ظرفیت‌های کلان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: سرمایه گذاران ما طبیعتا به دنبال فضایی مناسب برای کسب و کارهای خود و مبادلات تجاری هستند، لذا ما در این جلسه بدنبال این هستیم تا بدانیم منطقه آزاد اروند جهت سرمایه گذاران عمانی چه تسهیلات و امکاناتی را برای تسهیل در امر تجاری به کار خواهد برد.

الحجری گفت: پادشاهی عمان ۱۴ منطقه آزاد و اقتصادی دارد که شهرک الصور یکی از شهرک های صنعتی و تجاری ما می‌باشد که در نزدیکی مرز ایران واقع شده و همین امر باعث افزایش مراودات تجاری با ایران شده است.

وی با بیان اینکه عمان هم می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاران ایرانی باشد، عنوان کرد: یکی از شهرهای صنعتی عمان به‌نام مهانس در مرز ایران قرار دارد و دارای ظرفیت‌های مناسب و زیرساخت‌های لازم برای تُجار و سرمایه گذاران ایرانی می‌باشد.

وی ادامه داد: پادشاهی عمان برای سرمایه گذاران خارجی تسهیلات ویژه و مناسبی را اتخاذ کرده است، لذا سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت، بهداشت و درمان، امنیت غذایی و داروسازی در عمان می‌تواند برای هر سرمایه گذاری جذاب باشد و ما آمادگی همکاری با کلیه سرمایه گذاران را در این کشور داریم.

معاون وزیر کار پادشاهی عنوان در پایان با اشاره به حضور اتاق بازرگانی استان شمال شرقی این کشور در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: کشور عمان علاقمند به همکاری تجاری با ایران در منطقه آزاد اروند می‌باشد، لذا باید دید این منطقه برای سرمایه گذاران عمانی چه انگیزه‌هایی را برای مبادلات تجاری و سرمایه گذاری ایجاد می‌کند.

خبرنگار: امیدصاحب نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1242214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =