راهبرد تسهیل‌گری دانشگاه آزاد برای بانوان دانشجو/ حوزه زنان فرابخشی است

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: راهبرد تسهیل‌گری برای بانوان دانشگاهی هم از جهت ارتقا جایگاه شغلی و هم از جهت استحکام نهاد خانواده و کم کردن چالش‌های شغلی و خانوادگی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی حوزه زنان و خانواده، در اولین روز از نیم‌سال تحصیلی جدید، به میزبانی دفتر امور زنان و خانواده با حضور استادان و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار شد.

در ابتدا عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ربیع به بیان تاریخچه کوتاهی از دفتر امور زنان و خانواده در دانشگاه آزاد پرداخت و آن‌را از قدیمی ترین دفاتر فعال این حوزه در کشور معرفی کرد.

قاسمی با تاکید بر اهمیت بحث سیاست گذاری در مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده گفت: حوزه زنان یک حوزه اجرایی نیست یک حوزه فرا بخشی است و ما تلاش کرده‌ایم این حوزه، پیوستی بر همه ارکان دانشگاه باشد.

وی افزود: نگاه ما سیاست‌گذاری کلان است و در حد توان وارد مسائل اجرایی خرد نشده ایم.

مشاور ریاست دانشگاه در حوزه زنان و خانواده اضافه کرد: ما در سازمان، مسئولین در استان‌ها و رابطین در واحدها در تلاش هستیم جایگاه مقتدری برای زنان ایجاد کنیم و از این طریق در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری ‌ها نقش فعال داشته باشیم.

وی افزود: در این سیاست‌گذاری و نقشه راه، راهبرد تسهیل‌گری برای بانوان دانشگاهی هم از جهت ارتقا جایگاه شغلی و هم از جهت استحکام نهاد خانواده و کم کردن چالش‌های شغلی و خانوادگی مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه نشست، حاضرین در جلسه به بیان نکات و دغدغه‌های خود پرداختند و مسائلی همچون شبکه سازی دختران دانشجو، ارتباط موثر با دانشجویان دختر، زنان، خانواده و دانشگاه که برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در سال تحصیلی جدید هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسمی با ذکر این نکته که هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط گیری مستقیم با همه بانوان دانشگاه از جمله استاد، دانشجو، کارمند و... است از تداوم داشتن این جلسات خبر داد.

وی هریک بانوان دانشگاه را عضوی از شبکه بانوان نقش آفرین دانست و گفت: دفتر امور زنان و خانواده دارای هسته‌های فکری و مشورتی‌ای است که از راه‌های مختلف از جمله برگزاری چنین نشست‌هایی، از ایده‌های افراد دغدغه‌مند استفاده و در نهایت نتیجه در ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های این حوزه قابل رویت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =