۲۴۲۲ تعاونی راکد در قزوین وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: اهمیت تعاون بر هیچکس پوشیده نیست. در حال حاضر ۲۴۲۲ تعاونی راکد در استان وجود دارد که سنددار و منحل کردن آن‌ها در اولویت کاری اداره کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ عین‌الله کشاورز ترک روز شنبه ۱۷ شهریور در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تعاون در سلام جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت تعاون بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۲۲ تعاونی راکد در استان وجود دارد که سنددار و منحل کردن آن‌ها در اولویت کاری اداره کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین نقش مؤثری در حل و تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌ها دارد، بیان کرد: تا به امروز هیچ کمکی از سوی شهرداری انجام نشده است لذا از شورای اسلامی شهر قزوین تقاضا داریم که به این مسئله کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین افزود: امروز اسناد تک برگی برای برخی از تعاونی‌ها صادر شده است اما متأسفانه نتیجه مطلوب و مناسبی از این موضوع عاید نشده است.

وی ادامه داد: در حوزه تعاونی‌های مسکن دوباره شاهد احیا و رونق منحصر به فردی در استان هستیم، بیش از یک هزار تعاونی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: ساخت مسکن کارگری که مبنای قانونی دارد درگذشته موفق عمل کرده و اگر به ماهیت شهرستان البرز نگاه کنیم، ساخت خانه‌های سازمانی یکی از الگوهای بسیار موفق بود که نیاز داریم تا وزارت کار و همچنین وزارت راه و شهرسازی حمایت ویژه‌ای از تعاونی‌ها داشته باشد.

به گفته وی حل و فصل مشکلات تعاونی‌ها و شبه تعاونی‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله شخص علی فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه توجه به تعاونی‌های بزرگ مقیاس، از دیگر اهدافی است که در اتاق تعاون پیگیری می‌شود.

کشاورز ترک ادامه داد: متأسفانه آنچه که در خصوص تعاونی‌ها رخ داده، این است که در تعامل و همکاری بین دستگاهی در استان قزوین ضعیف عمل کرده‌ایم، البته امسال در اولویت ما بحث نیروگاه خورشیدی قرار دارد تا درآمد پایداری برای معلولان ایجاد کند.

این مسئول اظهار کرد: متأسفانه قزوین در ساخت هتل ضعیف عمل کرده است و اقبال سرمایه‌گذاران به این حوزه در قزوین کم است این مشکل را تعاونی می‌تواند حل کند در همین راستا، برای هتل و آپارتمان نیز یکسری برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته تا از ظرفیت گردشگری قزوین بیش از پیش استفاده شود.

به گفته وی سه تعاونی در حوزه مشاغل خانگی شکل گرفته که هشت هزار مترمربع زمین نیز در جنب استخر نور مینودر به عنوان بازارچه در اختیار زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت تا شاهد رونق هرچه بیشتر مشاغل خانگی در استان باشیم.

کشاورز ترک در پایان گفت: موضوع تعاونی در قزوین مظلوم واقع شده است و از تمام دستگاه‌های متولی تقاضای همکاری با اداره کار را برای به رونق انداختن تعاونی‌های بیشتر و همچنین حل و فصل مشکلات تعاونی‌های موجود داریم، همچنین از اصحاب رسانه درخواست داریم که در خصوص تبیین نقش تعاونی‌ها در پیشرفت و آبادانی استان تلاش کنند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =