کاهش آسیب‌های اجتماعی به واسطه تبیین فلسفه اقامه نماز در جامعه

استاندار یزد تبلیغ و ترویج اقامه نماز را از مهمترین وظایف نظام اسلامی دانست و گفت: تبیین فلسفه نماز و لذت عبادت خدا موجب اهتمام بیشتر جامعه به این فریضه و دوری از فحشا و منکر و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، نشست شورای اقامه نماز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و استاندار و به منظور ارائه گزارش مدیر ستاد اقامه نماز و اعلام نتایج ارزیابی ادارات کل استان در سال 1402 برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با قدردانی از اعضای ستاد اقامه نماز استان برای پیگیری دلسوزانه و دغدغه‌مندانه و نیز تبلیغ و ترویج اقامه نماز، اظهار کرد: جلسات شورای اقامه نماز استان باید به صورت ماهانه و منظم برگزار شود.

مهران فاطمی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم بر اقامه نماز تصریح کرد: دمیدن روح تعبد در جامعه اسلامی از مهمترین وظایف نظام و مظهر آن نماز به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان است.

استاندار یزد با بیان اینکه نماز قوت قالب روزگاران لایتناهی در ابدیت است، گفت: تبلیغ و ترویج فلسفه اقامه نماز و لذت عبادت خدا موجب اهتمام بیشتر جامعه به این فریضه و دوری از فحشا و منکر و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: مجموعه میراث فرهنگی، اصناف و شهرداری قبل از صدور مجوز و تاییدیه پایان کار واحدهای گردشگری و اقامتی جایگاه نمازخانه استاندارد را مد نظر قرار داده و مجموعه دادگستری و اداره کل زندان‌ها مشوق‌های لازم را به زندانیان در رابطه با اقامه نماز و قرائت قرآن ارائه کنند.

فاطمی اهمیت اقامه نماز را بیشتر از هر مسئله دیگری دانست و گفت: توجه به نظافت نمازخانه‌های واقع در بوستان‌های سطح شهر و سرویس‌های بهداشتی و فضای مساجد، به همه شهرداری‌ها در سطح استان ابلاغ شود.

وی در همین راستا ادامه داد: اداره کل صمت استان نسبت به تبلیغ اقامه نماز برای ۲۰۰ هزار کارگر شاغل در صنایع اقدام و صدا و سیمای مرکز استان نیز در راستای فرهنگ سازی، نماز جماعت قشرهای مختلف را به صورت زنده از شبکه یزد پخش کند.

استاندار یزد در ادامه تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش استان در شروع سال تحصیلی جلسه‌ای ویژه برای توجه خاص به مسئله اقامه نماز در مدارس و رفع موانع موجود در مسیر تحقق این فریضه مهم را در دستور کار قرار دهد.

وی برگزاری اجلاس نماز و تجلیل از فعالین این حوزه را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به بسترسازی وقف نماز و قرآن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به توسعه حوزه شعر، تئاتر و سرود نماز برنامه‌ریزی‌ کنند.

فاطمی در پایان با تاکید بر لزوم ساخت نمازخانه در مدرسه‌ها توسط سازمان نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری نیز ساخت نمازخانه در مجتمع‌های بین راهی و در کنار پمپ بنزین‌ها و جهاد دانشگاهی انجام پژوهش در موضوع اقامه نماز را در دستور کار قرار دهند.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1242410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =