راهکارهای تداوم تولید و رفع مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان بررسی شد

در نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، راهکارهای تداوم تولید، صادرات، تامین مواد اولیه و رفع مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، نشست تخصصی مسائل و مشکلات صنعت کاشی و سرامیک به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری و با حضور اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در بخشی این نشست، اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان، دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات صنعت کاشی و سرامیک بیان کردند.

محمد علی شاه‌حسینی در این نشست با بیان اینکه یزد اولین تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور است، گفت: در یزد، صنعت کاشی و سرامیک به مرور زمان توسعه یافته و به یکی از مهم‌ترین صنایع این استان تبدیل شده است. امروزه یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک ایران شناخته می‌شود و محصولات آن به بیش از ۴۰ کشور صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از صادرات، مالیات، تخصیص ارز، مواد اولیه و رفع تعهدات ارزی به عنوان بخشی از این مشکلات یاد کرد و گفت: مشکلاتی که قابل حل است را به سرانجام می‌رسانیم و آنچه جنبه ملی دارد را در وزارتخانه پیگیری کنیم.

وی درباره مشکلات به وجود آمده برای صنایع در پی قطع برق تصریح کرد: ناترازی انرژی یک مساله ملی است و دیسپاچینگ هم به صورت ملی عمل می‌کند و در سایر استان‌ها نیز این اتفاق رخ داده است.

شاه‌حسینی افزود: ما باید به سمت نیروگاه‌های خودتامین و انرژی خورشیدی برویم. در صورتی که واحدها به این سمت بروند از مدیریت بار معاف شده و دچار کاهش و قطعی و خاموشی نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد نیز چالش‌های امروز تولیدکنندگان کاشی و سرامیک را مربوط به همه صنایع دانست و تدوین نسخه درمانی برای صنایع مختلف را متناسب با ظرفیت‌هایی که دارند، ضروری دانست.

وی افزود: تشویق و ترغیب تولیدکنندگان به ارائه کالاهای با استاندارد بالا و رقابت‌پذیر در عرصه جهانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. تنها با نگاهی همه جانبه و فراگیر به عرصه استانداردسازی می‌‎‎توان نقش موثر این مهم را در توسعه متوازن و پایدار کشور تضمین کرد.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1242412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =