کنترل ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در طرح اربعین

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک گفت: از ابتدای طرح جابه‌جایی مسافرین ویژه اربعین تعداد ۴۸۰ دستگاه اتوبوس با هدف ارتقاء ایمنی مسافران، کنترل شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، رضا حسین‌زاده اظهار کرد: طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حامل مواد خطرناک، اتوبوس، مینی‌بوس و سایر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای، به‌منظور ارتقای امنیت عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌ها. جاده‌های به شکل گشت‌های مشترک اداره‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در تمامی ایام سال و در کلیه انجمن‌های مواصلاتی پرخطر و انجام می‌شوند.

وی افزود: در ایام سفرهای اربعین باتوجه‌به افزایش حجم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافران، این نظارت‌ها در قالب طرح جابه‌جایی زائرین اربعین و ایام پایانی ماه صفر و تابستان به‌صورت شدیدتر و بادقت نظر بیشتر توسط اداره امنیت و ترافیک و پلیس راه انجام شد.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک ادامه داد: در سال جاری از ابتدای طرح تا روز ۱۶ شهریور تعداد ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در محورهای منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه ومهران وهمچنین مشهد مقدس در قالب طرح کنترل میدان ناوگان مسافری، موارد از جمله وجود ایمنی ایمنی ( کپسول آتش‌نشانی، چکش ایمنی، مثلث ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، وضعیت روشنایی، وضعیت کولرها و شیشه‌های اتوبوس، وجود آب‌سرد، نصب شماره پیامک و سامانه 111 جهت شکایات و آسیب‌ها، صورت‌وضعیت و تطبیق آن با تعداد افراد و... شد.

وی تصریح کرد: با توجه‌به تداوم استفاده از سفرهای هم‌وطنان در ایام پایانی فصل تابستان، نظارت و کنترل میدانی بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در انجمن‌های پرتردد و پرخطر وجود دارد تا کاربران و کاربران با آرامش خاطر در جاده‌ها تردد نداشته باشند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =