آغاز کوچ پاییزه ۲۳۰۰ خانوار عشایری استان قزوین

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین از آغاز کوچ پاییزه ۲۳۰۰ خانوار عشایری استان قزوین خبر داد و گفت: در آستانه شروع فصل سرما و پس از ۱۰۰ روز حضور در مراتع و مناطق کوهستانی، عشایر کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق میان‌بند و قشلاقی استان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سعید ابیت در خصوص آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ثبتی، بالغ‌بر۲۳۰۰ خانوار عشایری در شهرستان‌های استان قزوین زندگی می‌کنند. با توجه به سرد شدن هوا در مناطق ییلاقی و نیز آمادگی دانش آموزان خانواده‌های عشایری جهت آغاز سال تحصیلی کوچ پاییزه عشایر به‌سمت مناطق میان بند و قشلاقی آغاز و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سال جاری به عشایر کوچ کننده در مناطق ییلاقی (سردسیر) خدماتی نظیر آبرسانی سیار، بهسازی چشمه، توزیع سیلندر گاز، انتقال آب و ساخت و توزیع مخازن بتنی و پلاستیکی به منظور تأمین آب پایدار، آرد و مرمت ایل‌راه‌های عشایری و همچنین روشنایی با استفاده از پنل‌های خورشیدی قابل حمل ارائه شد.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین تمامی عشایر استان از خدمات دامپزشکی نظیر واکسیناسیون و سمپاشی اماکن دامی و خدمات پزشکی نظیر خدمات مامایی و ارائه داروی رایگان در قالب اردوهای جهادی از سوی اداره امور عشایر بهره‌مند شدند.

عشایر استان قزوین به منظور استفاده از علوفه مراتع در ییلاق با انجام کوچ بهاره نیمه دوم سال را در مناطق ییلاقی به فعالیت می‌پردازند و با سرد شدن هوا و انجام کوچ پاییزه در مناطق قشلاقی اسکان و به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =