جنگ غزه ماهیت منافقین را در کشورهای اسلامی افشا کرد / اردوگاه اسرائیل همان اردوگاه یزید است

برخی از علمای مطرح کشورهای اسلامی با حمایت و تایید اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص تقابل کنونی جبهه یزید و امام حسین (ع)، اقدام بعضی افراد معلوم الحال و کینه‌توز را تقبیح کرده و آنها را عوامل موساد و سرویس‌های اطلاعاتی غربی معرفی کردند که نیتشان ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، پس از سخنان رهبر انقلاب در خصوص تقابل کنونی بین جبهه یزید و جبهه امام حسین (ع) حملات گسترده‌ای از سوی برخی رسانه‌ها و حساب‌های مجازی به اظهارات ایشان اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد یکی از اهداف چنین اقداماتی ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و شیعیان باشد. در حالی که این افراد معلوم الحال حاضر به حتی محکوم کردن قتل عام مسلمانان اهل سنت در غزه نیستند، در بزنگاه‌های حساس از مخفیگاه‌های خود خارج می‌شوند و اهداف اسرائیل را در بین کشورهای جهان اسلام پیاده سازی می‌کنند.

این افراد در حالی اظهارات رهبر انقلاب توهین به اهل سنت معرفی کرده‌اند که اکثر علمای اهل سنت یزید را شخصیتی می دانند که به اسلام آسیب رسانده و نوه پیامبر را کشته است. خبرنگار ایسکانیوز نظر برخی علمای مطرح در کشورهای اسلامی را در این خصوص جویا شده که نمونه‌هایی از آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

شیخ مصطفی ملاس؛ رئیس اجلاس همبستگی ملی در لبنان:

جنگ غزه ماهیت منافقین را در کشورهای اسلامی افشا کرد / اردوگاه اسرائیل همان اردوگاه یزید است

تعصبات برخی افراد آنقدر زیاد و افراطی است که حتی حاضر نیستند هر خیری را که از سوی کسانی که به آنها آسیب رسانده‌اند بپذیرند. به همین دلیل، هر امری را با ذهنیت بیمارگونه خود تفسیر می کنند؛ صرف نظر از اینکه وجوه خیر، صلاح و اصلاح در آن آشکار باشد. این افراد در واقع بیمار روح و روان هستند و این کمترین توصیفی است که می توان برای آنها به کار برد. گفتار و کردار آنها نشان می‌دهد که بیش از اینکه بیمار باشند، خائن، توطئه‌گر یا جاسوس سازمان‌های اطلاعاتی بین المللی با اهداف تجاوزکارانه و شناخته شده هستند.

جنگ غزه ماهیت این افراد غرض ورز را افشا کرد و پرده از چهره آنها برداشت. آنها از هفتم اکتبر تاکنون در تخریب مقاومت و محور آن، یعنی پذیرش ادعاهای دشمن صهیونیست-آمریکایی، کوشا بوده و تنها دغدغه آنها تفرقه افکنی در صف مخالفان اسرائیل است. آنها حاضرند هر سخن و واژه‌ای را از مقصود اصلی خارج و معنای آن را تغییر دهند و مردم را به معانی و مقاصدی دور از حقیقت و واقعیت گمراه کنند.

اخیرا، برخی از این افراد برای پاسخ به بیانیه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای -رهبر معظم انقلاب اسلامی- برخاستند. ایشان در بیانیه خود فرمودند که مواجهه بین جبهه امام حسین (ع) و جبهه یزیدیان، یعنی پیروان یزید بن معاویه است. این شیاطین سعی کردند مسلمانان سنی را متقاعد کنند که منظور امام خامنه‌ای از یزیدیان، مسلمانان سنی هستند. برای روشن شدن حقیقت، ابتدا به این سؤالات پاسخ می دهیم:

یزید بن معاویه کیست و آیا واقعاً از نمادهای اهل سنت است؟

یزید بن معاویه مردی بود که خلافت را با حیله و نیرنگ غصب کرد و فاسقی معروف به فسق، عهر و فساد بود. او جنایات زیادی مرتکب شد، مهم‌ترین آنها قتل سبط رسول خدا (ص)، امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان و اسیر کردن زنان آنان بود که همراه با آن، به اجساد مطهر بی‌احترامی و زنان و کودکان را آزار دادند.

امامان مسلمانان بر محکومیت اقدامات یزید اتفاق نظر دارند. او کسی را کشت که رسول خدا (ص) از او به عنوان سرور جوانان اهل بهشت یاد کرده بود. بلکه اکثر امامان و علما از اقدامات یزید بیزاری جسته و او را لعنت کرده‌اند و برخی حتی او را کافر دانسته‌اند. در میان عموم مردم نیز گفته می‌شود که «یزید را لعنت کنید اما بیش از این نگویید».

بنابراین نمی‌توان یزید را نماد اهل سنت دانست، بلکه او حاکمی فاجر، فاسق، مباح‌الدم و قاتل نفس محترمه بود، همانطور که امام حسین (ع) او را توصیف کرد: «مثل من با مثل او بیعت نمی‌کند». می‌توانید به نظرات امامان در مورد او مراجعه کنید، از جمله گفته امام احمد بن حنبل وقتی پسرش صالح به او گفت برخی می‌گویند یزید را دوست دارند، فرمود: «پسرم، آیا کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، یزید را دوست می‌دارد؟».

هر چه نظر درباره شخص یزید باشد، او و لشکرش در مقابل امام حسین (ع) قرار داشتند که برای اصلاح امت جدش قیام کرده بود. بنابراین اردوگاه امام حسین اردوگاه اصلاح، حق و راستی بود و اردوگاه یزید اردوگاه فتنه، فساد و باطل. به همین دلیل یزید نماد فساد در زمین شد و هر کس بر این مسیر گام نهد، همچون او ملعون است. این همان مفهومی است که رهبر معظم انقلاب بیان کردند: جنگ و مواجهه با یزیدیان، با جبهه یزید، یعنی کسانی که همان مسیر مجرمانه یزیدی را پیش گرفته‌اند، در راس آنها آمریکا و اسرائیل و هر کس که از آنها حمایت و پشتیبانی کرده است.

جبهه امام حسین امروز جبهه مردم غزه و فلسطین است که توسط آمریکا و صهیونیست‌ها مورد نسل‌کشی قرار می‌گیرند. در جبهه امام حسین امروز هر کس که مردم غزه را یاری و حمایت کرده است، ایستاده است.

در پایان به برادران اهل سنت که خود نیز جزو آنها هستم می‌گویم: هیچ امام صالحی از امامان معاصر یا گذشته مسلمانان را نخواهید یافت که یزید و مسیر او را پذیرفته باشد. بلکه آنها و ما به درگاه خداوند متعال از هر یزیدی مجرمی بیزاریم. اما آنانی که در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند می‌خواهند اهل سنت را از شیعیان حمایت کنند، خود نمی‌دانند چگونه از پلیدی‌های خود پاک شوند.

شیخ زهیر جعید؛ هماهنگ کننده عمومی جبهه اقدام اسلامی در لبنان:

جنگ غزه ماهیت منافقین را در کشورهای اسلامی افشا کرد / اردوگاه اسرائیل همان اردوگاه یزید است

در روزهای اخیر، تحریک نفرت‌های فرقه‌ای و جنگ سختی که توسط برخی مزدوران علیه سخنرانی آقای علی خامنه‌ای (حفظه الله) به راه انداخته شده، جنگی شیطانی است که از مراکز تصمیم گیری آمریکایی، صهیونیستی و غربی تحریک می‌شود. هدف این حملات، تحریف واقعیت اسلامی حقیقی است. برای ما اهل سنت و جماعت، در طول تاریخ اسلام، هیچ عالم معتبری از علمای ما یزید را به عنوان شخصیت محترمی در نظر نگرفته است. بلکه برعکس، اکثر آنها اجازه لعن یزید را می دهند.

هنگامی که امام احمد بن حنبل، بنیانگذار مذهب سنی، از شکست یزید سؤال شد، آن را توضیح داد. برخی از رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی و آنهایی که خود را عمه علما می‌دانند، با ادعای اینکه امام خامنه‌ای قصد اهل سنت را با «جبهه یزیدی»داشته است، دروغ و فریب می‌گویند. از زمان آشنایی من با امام خمینی و پس از ایشان، امام خامنه‌ای، و از طریق پیگیری سخنرانی‌های وی، آنها به مبارزه «جبهه حسینی» و «جبهه یزیدی» اشاره می‌کنند. این رویکرد هیچ شکی را ایجاد نکرده است؛ پس چرا امروز در «جنگ طوفان اقصی»، در حالی که امام خامنه‌ای همچنان در کنار فلسطین و غزه و مقاومت فلسطینی ایستاده است، در مقابل، رژیم‌های عربی علیه آنها توطئه می‌کنند؟!

بنابراین این اتهام جز خدمت به رژیم صهیونیستی چیز دیگری نیست؛ همه می‌دانند که منظور امام خامنه‌ای از رویکرد «جبهه حق» و «جبهه باطل» است. در جبهه حق، مقاومت از سنی‌ها (حماس، جهاد اسلامی، جماعت اسلامی در لبنان، نیروهای فجر و غیره) و از شیعیان (حزب الله، الحشد الشعبی) و از مذهب زیدی (انصارالله) وجود دارد. ما با امام حسین و نبرد او هستیم و در جبهه یزید، جبهه صهیونیست‌ها و آمریکا نیستیم، جبهه‌ای که رژیم‌های عربی و اسلامی در آن قرار گرفته اند. رژیم هایی که بر ضد فلسطین توطئه می کنند در حالی که با صهیونیست ها متحد شده و روابط خود را عادی می کنند، و سعی دارند به سختی جنگ را به صورت فرقه‌ای جلوه دهند.

این افراد شکست خورده‌اند زیرا اهل سنت و جماعت همگی با حسین و در صف حسین هستند و هر ظالم صهیونیست و عادی کننده روابط در صف یزید و ظلم او قرار دارد. امام خامنه ای که از نور خدا هدایت می‌شود، جهت مبارزه را به سمت دشمن صهیونیستی و آمریکا و غرب توطئه گر علیه مردم سنی غزه هدایت می‌کند. منطقی نیست که تمام امکانات جمهوری اسلامی ایران را در خدمت فلسطین و مردم سنی آن قرار دهد و سپس آنها را سرزنش کند. ایران بین مذهب و مذهب دیگر تفاوتی قائل نمی شود.

شیخ محمد اللبابیدی؛ دبیر کل مرکز اسلامی اطلاع رسانی و ارشاد:

جنگ غزه ماهیت منافقین را در کشورهای اسلامی افشا کرد / اردوگاه اسرائیل همان اردوگاه یزید است

پس از اظهارات ایشان برخی از افراد غرض‌ورز و کینه‌توز، سعی کردند با شک‌افکنی در مورد محتوای توییت رهبر معظم انقلاب در سالروز چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و سوءاستفاده از جهل یا سادگی برخی افراد در کلمات و معانی و محتوای آن، کینه و حقد خود را بیش از ارزش‌های واقعی این سخنان نشان دهند. اما چه کسی به شما گفته است که واژه‌ی «یزیدیه» به معنای اهل سنت و جماعت است؟ و چه کسی به شما گفته است که واژه‌ی «حسینیه» فقط برای مذهب جعفری یا شیعه است؟

اگر شما از پیروان امام حسین(ع) و از پیروان فکر و منش امام حسین(ع) در رد ظلم و فساد و جنایت و طغیانی هستید که در حال گسترش است، آیا به معنای شیعه بودن است؟ این موضوع مختص به یک مذهب خاص نیست و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که واژه‌ی «یزیدیه» نماد اهل سنت و جماعت باشد. زیرا اهل سنت و جماعت با تمام علمای خود، مفسران و همه‌ی علمای حدیث و تفسیر و سیره، آنچه را که یزید در قبال امام حسین(ع) انجام داد، از ظلم و فساد و طغیان، رد کرده‌اند.

امروز، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ ما جنگ حق و باطل است. و چه کسی شایسته‌تر از امام حسین(ع) برای نماد حق است؟ و چه کسی شایسته‌تر از یزید که در زمین فساد کرد و در برابر امام حسین(ع) ایستاد، برای نماد باطل و فساد است؟ تا به امروز، حق با حسین و باطل و فساد با یزید نمادین شده است.

شیخ مصطفی ابورومان از اردن:

جنگ غزه ماهیت منافقین را در کشورهای اسلامی افشا کرد / اردوگاه اسرائیل همان اردوگاه یزید است

زمانی که جهل گسترده باشد، انسان جاهل تفاوتی بین یزید و حسین قائل نیست. حسین که مظهر قیام علیه ظلم است، آمر به معروف و ناهی از منکر و قائم به اصلاح. حسین علیه السلام که امتداد رسالت اسلام، رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، امتداد حق و امتداد قرآن عظیم است. و بین آن طاغوت، فاسق ظالم یزید لعنت شده، چگونه جاهلی تاریخی یا عقیدتی بین حق و باطل تفاوت قائل شود؟ حسین پیام جدش صلی الله علیه و آله و سلم را نمایندگی کرد و می کند، اما یزید هرگز مسلمان نبود، نه سنت را نمایندگی می‌کرد و نه شیعه، و نماینده هیچ کس در جهان نیست مگر آنکه مانند او باشد. یزید جز ظالم مانند خود را نمایندگی نمی‌کند و جز فاسد مانند خود را نمایندگی نمی‌کند. بر ما واجب است که بین سخنان امام خامنه ای حفظه الله و یزیدیت و حسینیت تفکیک قائل شویم. قیام حسینی نماد مبارزه با ظلم است و یزید نماد ظلم و فساد است.

این شعار تا امروز باقی مانده و بر ما واجب است که قیام حسینی مستمر برای مقابله با ظلم و نابودی آن و ایستادگی در برابر آن وجود داشته باشد. بر ما واجب است که بین کسانی که با حسین علیه السلام ایستادند و کسانی که با یزید لعنت شده ایستادند تفاوت قائل شویم. هیچ مسلمانی در روی زمین که حق را بشناسد و از حق پیروی کند وجود ندارد مگر آنکه حسین علیه السلام سبط رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، سید الشهداء را بشناسد.

امروز قیام حسین، همانطور که گفته می‌شود، هر سرزمینی کربلا و هر روزی عاشورا است. در غزه یا فلسطین امروز، کربلا با آن قربانی ها تجدید می شود، همانطور که حسین قربانی داد، مردم غزه و فلسطین نیز همانند حسین علیه السلام قربانی می دهند و در برابر باطل و ظلم ایستادگی می کنند، با قربانی ها و ایثار و جهاد در راه خدا عزوجل.

این قیام و حماسه کربلایی در غزه و فلسطین همواره از سوی محور مقاومت که روز به روز بر ثبات خود بر حق و حمایت از این حق افزوده می شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد ان شاء الله تعالی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =