انجمن هنرهای نمایشی نیازمند همراهی هنرمندان است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی برای حمایت از هنرمند، نیازمند درآمدزایی است، گفت: انجمن برای رسیدن به درآمدزایی، نیازمند همراهی هنرمندان است.

گزارش به گروه استانهای ایسکانیوز از یزد، علی جاور در رابطه با ادعای برخی از هنرمندان مبنی بر عدم حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان یزد از آن‌ها اظهار کرد: وقتی انجمن منابع مالی، چگونه می‌توان از هنرمندان حمایت کرد؟

وی ادامه داد: قبلاً بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به انجمن‌های سراسر کشور اختصاص می‌دادند که با استفاده از این بودجه برای حمایت از نقاشی‌های نقاشی صورت گرفت. اما پس از چندی رویه عوض شد و انجمن در قالب موسسه در آمد؛ بدین صورت باید خود موسسه درآمدزایی کرد که تا از هنرمند حمایت کند.

انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با اشاره به اینکه هنرمندان انتظار دارند، انجمن مانند قبل که دارای ردیف بودجه بوده است، حامی هنرمندان باشد، افزود: برای رسیدن به مرحله حمایت انجمن از هنرمندان، خود هنرمندان باید به انجمن کمک بیایند تا بتوانند گامی برای رسیدن به مرحله حمایت کنند. بهبود وضعیت استان برداشت.

وی توضیح کرد: برای تقویت منابع مالی انجمن هنرهای نمایشی لازم است اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان همراهی کنند.

جاور گفت: نباید انجمن را به دیده اورژانس بنگریم که هر زمانی که هنرمندی دل‌درد می‌گیرد، به انجمن مراجعه کند. انجمن می‌تواند با دعوت از گروه‌های نمایشی سایر استان‌ها به درآمدزایی برسد و یا با اخذ حق از هنرمندان به منبع درآمد دست‌همراه همه این‌ها به حمایت و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان علاقه‌مند باشند.

وی ادامه داد: درست است که تئاتری‌ها با مشکلاتی چون مخالفت‌ها در مورد توافق و همکاری هنرمندان برای کاستن از مشکلات نیز بیشتر است.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان یزد کرد: مسلم است که انجمن پولی که هنرمندان را یاری نمی کند، اما نیاز دارند خود را هنرمندان هم پای‌کار انجمن آمده و برای درآمد دارند.

جاور با بیان اینکه باید هنرمندان و گروه‌های نمایشی خود را نیز برای رونق دادن به تئاتر تدابیری بیندیشند، بیان کرد: در مواردی پیش آمده که انجمن را از جیب داده‌ام. هنرمندان درک می کنند که انجمن در شرایط سختی به سر میبرد و با تبدیل شدن آن به موسسه باید درآمدزایی کند.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در رابطه با وضعیت درآمدی گروه‌های نمایشی گفت: برخی از گروه‌های نمایشی، در برخی از اجراهای تئاتری که می‌توانند کسب کنند، اما برخی نه‌تنها درآمدی ندارند. بلکه متحمل ضرر مالی خواهد شد.

وی کرد: مراحل اجرای تئاتر بازیگر و کارگردان مظلوم واقع می‌شود. پیش می‌آید که پس از ماه‌ها از اجرای هم‌چنان بازیگر به حقوق خود دست نیافته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1242526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =