به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز خوزستان، سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان اظهار کرد: سابقه خط دریایی مسافری مسیر کویت-بندر آبادان به دهه هفتاد بر میگردد که به علت ایجاد مسیر زمینی کویت، عراق و شلمچه ضمن کاهش سفر از ۵ ساعت به ۳ ساعت، سبب کاهش هزینه سفر نیز گردیده که این مسئله باعث کاهش زمان ترافیک دریایی در خط مسافری کویت به آبادان شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد طول زمان سفر کویت به آبادان مربوط به ۶۰ مایل دریایی در کانال اروند است، شاهد کاهش شدید ظرفیت تردد آبی در سالهای اخیر هستیم، بنابراین انتخاب نقطه شروع حرکت از ابتدای اروندکنار که برای دهانه اروند و با فاصله ۶۵ مایل دریایی تا کشور کویت است، میتواند نقش به سزایی در روند مجدد خط مسافربری ایران و کویت ایفا کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای برقراری خط آبی اروندکنار-کویت، توضیح داد: کاهش مسیر دریایی از ۱۲۵ به ۶۵ مایل دریایی، کاهش زمان سفر حداقل تا ۶۰ درصد مسافت، کاهش هزینه سوخت و تسهیلات کشتی، کاهش قیمت و همچنین استقبال مسافرین بخشی از مزایای این خط آبی است.
مولوی در پایان عنوان کرد: صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه طی نشستی که با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتم وی در این خصوص موافقت کرد.
خبرنگار: مهدی محمودی
انتهای خبر/
نظر شما