واکسیناسیون بیش از ۳۲۰ هزار رأس دام به صورت رایگان در ایذه به انجام شد

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه از اتمام واکسیناسیون رایگان آبله در جمعیت دام سبک شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از ایذه؛ داریوش شاهپری با اعلام این خبر گفت: طرح سراسری واکسیناسیون آبله با استفاده از توان اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی در شهرستان ایذه با انجام واکسیناسیون ۳۲۰ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری آبله به اتمام رسید.

شاهپری در ادامه افزود : بیماری آبله یکی دیگر از بیماری های ویروسی در دام سبک است که می‌تواند به سرعت در کل گله انتشار یافته و دام‌های زیادی را درگیر نماید همچنین باعث ایجاد ضایعات پوستی بسیار دردناک در سرتاسر پوست و بدن دام می‌شود.

وی هم چنین گفت: حدت و کشندگی این بیماری، رابطه مستقیم با سطح ایمنی گله، زمان آخرین واکسیناسیون در گله و درصد جمعیت حساس در گله دارد که در موارد حاد و شدید بیماری، ضایعات به داخل مخاط دهان و سرتاسر دستگاه گوارش نیز ممکن است کشیده شود که اغلب باعث تلف شدن دام می‌گردد.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی عنوان کرد و افزود: دامداران در صورت بروز بیماری، برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی باید از جابه‌جا کردن دام خودداری و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

خبرنگار: سیده ریحانه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =