درخشش دانش‌آموختگان علوم پزشکی آزاد تهران در آزمون دستیاری ۱۴۰۳

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد به صورت مستقیم با اساتید در ارتباط هستند در صورتی که در دانشگاه‌های دیگر اینترن‌ها با رزیدنت در ارتباط هستند و همین آموزش مستقیم از عوامل موفقیت دانشجویان ما در آزمون‌های دستیاری تخصصی است.

مهدی وحید دستجردی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه ۴۲ نفر از پذیرفته شدگان آزمون دستیاری تخصصی سال ۱۴۰۳ از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بودند، اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با تلاش و همت خود توانستند در رشته‌های تخصصی بالینی در دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور پذیرفته شوند.

وی ادامه داد: همه ساله قبولی های رزیدنتی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران عدد قابل توجهی بوده و امسال هم همچون سال های گذشته دانشجویان و دانش آموختگان ما خوش درخشیدند.

وحید دستجردی افزود: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده‌ تعهد و تلاش تیم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در راستای تربیت نسل جدیدی از پزشکان متخصص و متعهد است که می‌توانند خدمات شایسته‌ای به جامعه پزشکی کشور ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که به نظر میرسد در این موفقیت هم بسیار تأثیرگذار است این است که دانشجویان ما به صورت مستقیم با اساتید در ارتباط هستند در صورتی که در دانشگاه های دیگر اینترن ها با رزیدنت در ارتباط هستند و خیلی درگیر بیمار نیستند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: در دانشگاه ما به علت اینکه در اکثر رشته ها دانشجویان با اساتید ارتباط مستقیم دارند هم میتوانند فعالیت های بالینی و کارهای عملی را بسیار بهتر فرا بگیرند ضمن اینکه از نظر آموزش نظری هم فهم بهتری خواهند داشت و اشکالات خود را در کمترین زمان ممکن و از طریق استاد برطرف میکنند.

وی با بیان اینکه استفاده از اساتید تراز اول و توانمند همواره از اولویت های ما در دانشگاه است، خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم اساتید با دانشجویان را قطعا حفظ خواهیم کرد و آن را گسترش خواهیم داد ضمن اینکه کلاس های کمک آموزشی را برای موفقیت هرچه بیشتر دانشجویانمان در آزمون تخصصی دستیاری خواهیم داشت.

وحید دستجردی همکاری با بیمارستان های پرمریض و همچنین دارای تنوع بیمار را از دیگر اولویت ها دانست و گفت: آموزش دانشجویان پزشکی با همه رشته ها متفاوت است چرا که با جان انسانها در ارتباط است و در سال های ابتدایی که دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از بار آموزش پزشکی کشور را به دوش کشید شاید عده ای دچار تردید بودند اما از همان اولین سالهایی که دانشجویان ما در امتحانات جامع شرکت کردند برتری خود را به رخ کشیدند و امروز بسیاری از آنها منصب های مهمی را در حوزه سلامت به عهده گرفته اند.

مراکز درمانی طالب جذب دانشجویان طرحی دانشگاه آزاد/ درخشش دانش‌آموختگان علوم پزشکی آزاد تهران در آزمون دستیاری

وی با اشاره به اینکه اغلب مراکز بهداشتی و درمانی برای گذراندن دوره طرح، طالب دانشجویان و پزشکان دانشگاه آزاد هستند،ادامه داد: به این علت که این دانشجویان به صورت مستقیم با اساتید در ارتباط بوده اند اما در دانشگاه های دیگر رزیدنت، دستیار و فلوشیپ بالاسر دانشجو هستند و اینترن چیز خاصی را فرانمیگیرد چراکه مسوولیت ندارد.

وحید دستجردی با اشاره به وجود ۳۰۰ عضو هیئت علمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، اضافه کرد: در دانشگاه آزاد چون اینترن مسوول بیمار است و اولین مواجهه بیمار با اینترن است از منظر بالینی و مهارتی و عملی هم برتری دارند به همین دلیل در جاهایی که قرار است پزشکان طرحی را انتخاب کنند همواره سعی میکنند ابتدا از میان دانشجویان دانشگاه آزاد پذیرش کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری ۱۴۰۳ از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به شرح زیر است:

درخشش دانش‌آموختگان علوم پزشکی آزاد تهران در آزمون دستیاری ۱۴۰۳

درخشش دانش‌آموختگان علوم پزشکی آزاد تهران در آزمون دستیاری ۱۴۰۳

انتهای پیام/

کد خبر: 1242852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =