بیست و سه هزار یزدی حامی دانش‌آموزان نیازمند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: تعداد حامیان دانش‌آموزان یتیم و محسنین در استان یزد بیست و سه هزار نفر هستند که به صورت مستقیم به فرزندان تحت حمایت خود کمک می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، علی‌اکبر سلمانی با اشاره به حمایت کمیته امداد از دانش‌آموزان نیازمند گفت: تعداد دانش‌آموزان ایتام در استان یزد یک هزار و 200 نفر و دانش‌آموزان محسنین استان نیز 5 هزار و 900 نفر هستند که پدرشان با وجود در قید حیات بودن به دلایل مختلف از جمله کار افتاده بودن، ابتلا به بیماری صعب‌العلاج و ... دیگر نان‌آور خانواده نیستند.

وی ادامه داد: تعداد حامیان دانش‌آموزان یتیم و محسنین در استان یزد 23 هزار نفر هستند که به صورت مستقیم به فرزندان تحت حمایت خود کمک می‌کنند و آن‌ها را تحت پوشش گرفته‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد عنوان کرد: تعداد دانش‌آموزان یتیم در استان یزد تقریباً با سال گذشته برابری می‌کند اما با توجه به افزایش تقریباً 800 دانش‌آموز محسنین در یزد نسبت به سال گذشته، تعداد دانش‌آموزان یتیم و محسنین استان از 6 هزار و 300 نفر به 7 هزار و 100 نفر در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به نیازهای دانش‌آموزان نیازمند ادامه داد: کیف، کفش، انواع لوازم‌التحریر، هزینه‌های سرویس مدرسه، ثبت‌نام، خرید کتاب، روپوش و... از جمله نیازهای دانش‌آموزان نیازمند به خصوص دانش‌آموزان ایتام و محسنین است که از سوی اعتبارات فرهنگی کمیته امداد و همچنین کمک‌های خیران تأمین می‌شود.

سلمانی با اشاره به هدایای مردمی و خیران برای کمک به دانش‌آموزان اضافه کرد: رزمایش مؤمنانه در قالب جشن عاطفه در مسجد روضه محمدیه یزد نیز به منظور توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند استان برپا شد.

وی افزود: سال گذشته مردم مؤمن و دارالعباده استان یزد در جشن عاطفه‌ها مبلغ میلیاردی کمک کردند و تقریباً بیش از یک میلیارد و 860 میلیون تومان مردم استان یزد در جشن عاطفه‌های سال گذشته به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =