جزئیات جدید درباره ترور شب گذشته دونالد ترامپ

جزئیات جدید درباره عامل سوءقصد شب گذشته به دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع آمریکایی گزارش دادند که ریان واسلی روث عامل سوءقصد به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور یک قبضه مسلسل نیمه خودکار کلاشینکف AK۴۷ به همراه داشته و در تلاش برای تصویر برداری از عملیات ترور ترامپ بوده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام بی گناهی ترامپ در پرونده ۶ ژانویه ۲۰۲۰

وی یکی از فعالان کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها محسوب می‌شود که در گذشته سابقه ۱۹ بار کمک مالی به این کمپین‌ها را داشته است. ریان واسلی روث یک سال پیش در گفت‌وگو با نیویورک تایمز خواستار جنگ با روسیه در حمایت از اوکراین شده بود.

همچنین به گزارش رسانه های آمریکایی، رایان وسلی روث، مظنون دومین سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از اوکراین بازدید و از کی یف حمایت کرده است.

بنا به گزارش ایرنا، "نیویورک پست" گزارش داد که این فرد مظنون حمایت قاطع خود" از اوکراین در جنگش علیه روسیه" را ابراز کرد و "ایده جنگیدن سربازان سابق افغانستان برای اوکراین در روسیه" را ترویج کرده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این فرد از کی یف بازدید کرده و "ادعا کرده است که اگر به او اجازه داده شود حاضر است در خط مقدم برای جنگ بجنگد. "

به گزارش ایرنا، اف. بی. آی یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که این نهاد «در حال بررسی پرونده‌ای است که ظاهرا تلاشی برای ترور ترامپ» در «وست پام بیچ» فلوریدا بوده است.

در همین حال، سی. ان. ان به نقل از سه منبع نهادهای مجری قانون در آمریکا گزارش داد یک مظنون به تلاش برای ترور ترامپ به نام رایان وسلی روث بازداشت شده است.

مقام‌های پلیس اعلام کردند، در محلی که فرد مظنون در حین تیراندازی مستقر بود، دو کوله پشتی و یک اسلحه کلاشینکف پیدا کردند.

«ریک برادشاو» کلانتر منطقه پام بیچ گفت که فرد مظنون «تاکنون هیچ اظهار نظری درباره دخالتش در این حادثه نداشته و تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد.»

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت که فرد مظنون «نسبتا آرام» بود و «هیچ گونه احساساتی» از خود نشان نداد.

به گفته برادشاو، فرد مسلح در ۳۶۵ تا ۴۵۷ متری محل بازی ترامپ قرار داشت و عوامل «سرویس مخفی» پس از مشاهده فرد مظنون چهار گلوله به سمت وی شلیک کردند.

برادشاو تاکید کرد: سرویس مخفی کاری را کرد که باید انجام می‌داد.

ترامپ پس از این حادثه در ایملی اعلام کرد: در نزدیکی من چند تیر شلیک شد. قبل از آنکه شایعات از کنترل خارج شود، می‌خواهم قبل از هر چیزی بشنوید که من سالم هستم و حالم خوب است. من هرگز تسلیم نمی‌شوم.

وی سپس به عمارت خود «مارالاگو» در ایالت فلوریدا بازگشت.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور و معاونش کامالا هریس در مورد این حادثه امنیتی گزارش توجیهی دریافت کردند. آنها آسوده خاطر شدند که وی سالم است.

هریس که رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ است، اعلام کرد: خوشحالم که ترامپ سالم است. خشونت هیچ جایی در آمریکا ندارد.

دو ماه پیش در جریان تجمع انتخاباتی ترامپ در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله تقریبا ده ها متر از سلاح نیمه خودکار خود چند گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کرد. در جریان این واقعه، دو نفر از جمله فرد تیرانداز کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: مهر

کد خبر: 1242983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =