پرشدگی سدها به ۴۸ درصد رسید

رشد ۶درصدی ورودی آب به سدهای کشور و رشد ۶درصدی خروجی آب از سدها نسبت به سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و به‌پایان رسیدن سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با رشد ۱۲درصدی ذخایر سدها نسبت به زمان مشابه سال قبل، از شاخصه‌های مهم سال آبیِ به پایان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پایان سال آبی (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۳) در مجموع ۴۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در سال آبی قبل، رشدی ۶درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت ذخایر ۵ سد تأمین‌کننده آب تهران

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌آبی، ۳۹ میلیارد مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۶درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۴۸ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۲ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =